نورعلی عباسپور:

خانواده ها از سرویس های فاقد مجوزاستفاده نکنند

۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۷:۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۱۸۱۶۶
خانواده ها از سرویس های فاقد مجوزاستفاده نکنند
مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان در نشست خبری، گفت: خانواده ها از سرویس های فاقد مجوزاستفاده نکنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،‌ نورعلی عباسپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع انتخابات انجمن اولیا ومربیان و هفته پیوند ،در ساختمان علاقمندان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسسین(ع)، اظهارکرد: حضور پر رنگ اولیا در انتخابات انجمن اولیا، انجام برنامه‌های مدرسه را تضمین می‌کند.

وی افزود: ارتباط و تعامل بین مدرسه و اولیای دانش آموزان بسیاری از مشکلات در فرآیند تعلیم وتربیت را مرتفع می سازد.

انجمن اولیا ومربیان از ارکان مدرسه است

عباسپور تصریح کرد: براساس آیین نامه اجرایی مدارس، انجمن اولیا و مربیان یکی از ارکان مدرسه است که براساس سند تحول باید در برنامه ریزی ها ونظارت و مشارکت در امور مدرسه نقش ایفا کند.

وی ادامه داد: رسانه ها باید درآگاهی بخشی اعضای انجمن اولیای مدارس نسبت به وظایف خود، همکاری کنند تا انجمن ها درکنار اولیای دانش آموزان نقش نظارتی و مطالبه گری خود را ایفا کنند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا ومربیان از برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس تا15 مهر ماه خبرداد وعنوان کرد: در ابتدای سال، عملکرد مدرسه با حضور نماینده اولیا باید مورد بررسی قرار گیرد وانجمن ها، از نقش بستن ذهنیت های نادرستی که گاهاً ممکن است به دانش آموزان لطمه بزند جلوگیری کنند.

مشارکت 7میلیون نفر از اولیا در کلاس های آموزش خانواده

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 7 میلیون نفر از اولیا تحت پوشش آموزش های خانواده قرار گرفته که پیش بینی می شود این آمار در سال جدید به 10 میلیون نفر برسد.

عباسپورگفت: مدارس زیر 10 نفر دانش آموز، فاقد انجمن اولیا خواهند بود و وظایف انجمن و اولیا را مدیر مدرسه برعهده دارد، اما مدارس دارای10 تا 300 نفردانش آموز، 5 نفر به عنوان عضو اصلی  انجمن اولیا انتخاب می شوند و مدارس بالای 300 نفر دانش آموز، به ازای هر50 نفر یک نفر به اعضای اصلی انجمن اولیا و مربیان افزوده می شود و سقف اعضای انجمن در مدارس پرجمعیت تا700 نفر 13 نفربه عنوان عضو اصلی و 3 نفر عضو علی البدل انتخاب می شوند.

وی افزود: درسطح منطقه وشهرستان هم از بین نمایندگان اعضای انجمن های مدارس، انجمن اولیا و مربیان منطقه به ریاست، مدیر منطقه تشکیل می شود و در مرحله بعد اعضای انجمن اولیا و مربیان استان از بین منتخبین هر منطقه  انتخاب می شوند .

مشارکت مالی اولیا کاملا اختیاری است

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان، اعضای انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی گذشته را 600 هزارنفر اعلام کرد ودر خصوص مشارکت اولیا تصریح کرد: خارج از فصل ثبت نام ، داوطلبانه بودن و ارائه رسید دریافت توسط مسئولین مدرسه ، 3 شرط اصلی برای دریافت کمک های مالی اولیا به مدرسه است و مدیریت مشارکت های مالی برعهده انجمن اولیا و مربیان مدرسه است.

وی ادامه داد: مشارکت مالی اولیا براساس مصوبات اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس صورت می گیرد، هرچند در نهایت اولیا الزامی برای پرداخت آن ندارند.

عباسپور با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان اظهارکرد: برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان در سال تحصیلی جاری با شعار «انجمن اولیا و مربیان کارآمد، مدرسه سرآمد»  وبا هدف تقویت تعامل بین خانواده ها، برگزار می شود .

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان درخصوص موضوع سرویس مدارس گفت: کارگروهی متشکل از شهرداری ها، فرمانداری ها و آموزش وپرورش هر شهرستان پیشنهادهایی را برای جذب خودروهای دارای مجوز و دارای شرایط، جهت سرویس ایاب ذهاب مدارس به شهرداری ها ارائه می دهند تا پس ازتصویب ، به مدارس اعلام شود.

وی ادامه داد: نقش آموزش وپرروش در موضوع سرویس مدارس بیشتر جنبه نظارتی دارد و نرخ سرویس ها توسط شهرداری ها مصوب و اعلام می شود و مدیر مدرسه موظف است سرویس دانش آموزان را از بین خودروهای دارای مجوز که توسط شهرداری ها معرفی شده است انتخاب کند.

عباسپور اظهار کرد: به والدین توصیه می شود از سرویس هایی که مدرسه تعیین نموده است برای ایاب و ذهاب فرزندانشان استفاده کنندواز بکار گیری سرویس های آزاد خودداری کنند، در غیراین صورت مدرسه هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات پیش آمده نخواهد داشت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز