محمدتقی‌ نظرپور‌:

۱۶ درصد مدارس استان کرمان کاملا تخریبی هستند

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۷:۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۴۶۶۶۶
۱۶ درصد مدارس استان کرمان کاملا تخریبی هستند
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه ۱۶ درصد مدارس استان کرمان کاملا تخریبی هستند گفت: این مدارس شناسایی شده و نیازمند تامین اعتبار دولت و مجلس هستیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمدتقی نظرپور در سفر خود به استان کرمان در راور اظهار داشت: در سفر امروز به استان کرمان بازدید میدانی از مدارس موجود در مناطق زلزله‌زده در شهرستان راور انجام شد که خوشبختانه در اثر زلزله آسیب چندانی ندیده اند‌ .

 نظرپور با اشاره به اینکه در مجموع 16 درصد مدارس استان کرمان نیازمند تخریب و بازسازی هستند افزود: این مدارس در سال‌های گذشته شناسایی شده اما با کمبود اعتبارات برای بازسازی آنها روبه‌رو هستیم.

 رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه نیازمند کمک دولت و مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار لازم هستیم گفت: 18 درصد مدارس استان کرمان نیز حتما باید مقاوم‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه در بازدید امروز مشخص شد که در جاهایی که مدارس نوسازی شدند در زلزله هیچ خسارتی ندیده‌اند خاطرنشان کرد: مدارس باید مامنی در هنگام زلزله باشد و مردم از این مکان برای ایمنی خود استفاده کنند.

 نظرپور با انتقاد از تعطیلی مدارس در هنگام زلزله گفت: کسب علم و دانش هیچگاه نباید تعطیل شود و باز بودن مدارس باعث شور و نشاط در جامعه می‌شود.

 وی با بیان اینکه مدرسه باید آنقدر مستحکم ساخته شود که آخرین مکان تخریبی در زلزله باشد افزود: باید این ظرفیت وجود داشته باشد که گروه‌های امدادی از مکان مدرسه برای کمک‌رسانی به مردم در زمان زلزله استفاده کنند.

 معاون عمرانی وزیرآموزش و پرورش با اشاره به بازدید از مدارس در شهرستان راور اظهارداشت: در این بازدید مدارسی که تخریب و نوسازی آنها در دستور کار قرار گیرد، احداث آنها آغاز می‌شود تا برای اول مهر سال 97 مورد استفاده قرار گیرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز