وزیر علوم:

توجه به آموزش های مهارتی در اولویت برنامه های وزارت علوم است

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۷:۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۷۷۰۰۳
توجه به آموزش های مهارتی در اولویت برنامه های وزارت علوم است
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: توجه به آموزش های مهارتی در اولویت برنامه های وزارت علوم است و در یک سال گذشته برنامه های درسی دانشگاهها در راستای مهارت آموزی بیشتر به دانشجویان مورد بازبینی و بازنگری قرار گرفته است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی در چهارمین کنگره ملی آموزش‌های عالی مهارتی، فناوری و اشتغال در دانشگاه تهران اظهار داشت: بر اساس تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه کشور برای مهارت آموزی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ساماندهی آموزش عالی، وزارت علوم توجه به مهارت‌آموزی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه دو مجموعه بزرگ و کارآمد، دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ارزشمندی در زمینه مهارت آموزی دارند، تصریح کرد: با برنامه ریزی وزارت علوم طرح مهارت آموزی به دانشجویان همه دانشگاه‌های کشورآغاز شده است.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: طرح آشنایی دانشحویان با مهارت‌های شغلی رشته‌های تحصیلی در ترم گذشته در دانشگاه علامه طباطبایی، به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور اجرا شد و در سایر دانشگاه‌ها نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: اشتغال‌پذیری و مهارت‌آموزی دردانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها که تحصیلات به مدارک سنتی منجر می‌شود مناسب‌تر به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علمی - کاربردی و فنی و حرفه‌ای، هم اشتغال داشته باشند و هم کارآفرین باشند.

وی افزود: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و با مهارت آموزی به دانشجویان و برنامه ریزی های دقیق و البته همراهی و همکارهای نهادهای متولی امر اشتغال، می‌توان تاحد زیادی مشکل نبود اشتغال را برای جوانان حل کرد.

چهار مین کنگره ملی آموزش‌های عالی مهارتی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن در تالار علامه‌امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و سهم آموزش علمی کاربردی در نظام آموزش عالی، نقش آینده پژوهشی در آموزش عالی مهارت و فناوری، جایگاه صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی مهارت و فناوری و کاربست پژوهش و فناوری در توسعه اشتغال از محورهای این کنگره است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز