دکتر ابتکار:

شاخص امید به زندگی و جمعیت با سواد در کشور افزایش یافته است

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۶:۵۹:۳۴
کد خبر: ۶۷۸۰۵۰
شاخص امید به زندگی و جمعیت با سواد در کشور افزایش یافته است
دکترمعصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری درامورزنان و خانواده با تاکید بر اینکه تحولات زیادی در کشور ایجاد شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در آخرین گزارش های جهانی، پرشتاب ترین کشور از نظر توسعه انسانی معرفی شده است، به عنوان مثال شاخص امید به زندگی در ایران در ابتدای انقلاب ۵۰ سال بود و امروز ۷۸ سال برای خانم ها و ۷۳.۸ برای آقایان است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر ابتکار با بیان اینکه جوان امروز با استفاده از شبکه‌های مجازی باید این تحولات را رصد کرده و با دوران پیش از انقلاب مقایسه کند، اظهار داشت: سواد ایرانی‌ها نیز در ابتدای انقلاب حدود ۵۵ درصد بود و امروز بالای ۹۰ درصد جمعیت کشور باسوادند ودر این زمینه باید دید که تفاوت تا کجاست.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو در مسیر حقیقت طلبی و گفتن حقیقت با همه هزینه‌هایی که داده، عقب ننشسته است، اظهار داشت: مطالبه گری جریان دانشجویی بسیار مهم است و دانشجو همواره باید برای طرح انتقادات و اندیشه ورزی رو به جلو حرکت کند.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: مهم‌تر از حرکت در مرزهای دانش در دوران دانشجویی، خودشکوفایی است و این رمز دوران دانشجویی است تا از این فرصت برای شکوفایی روح، روان، فکر و اندیشه استفاده شود.

وی به دانشجویان توصیه کرد: ماباید با آخرین تحولات و واقعیات دنیا و کشور آشنا شویم و مهارت ارتباطی خود را افزایش داده تا قدرت تحلیل اخبار را داشته و مهارت زندگی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و مطلوب‌تری را برای زنان و مردان سالم در خانواده سالم و در نهایت جامعه سالمی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهوری به گفتگوی بین‌نسلی در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: این مورد از برنامه‌های اصلی دولت است و از خانواده‌ها شروع می‌شود تا به مدارس، دانشگاه‌ها و تا سطح ملی نیز ارتقا می‌یابد.

وی افزود: جریان‌های دانشجویی می‌توانند پیشرو در گفتگوی بین نسلی، نقش اساسی را ایفا کنند، تا به مردم سالاری دینی نزدیک تر شده و حقوق حقّه مردم را که در قانون اساسی آمده، بر آورده کنیم و وظیفه دانشگاه این است که زمینه سازی لازم را برای این که مهارت کارورزی را که منجر به ارتقای مهارت‌های دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی است را افزایش دهد.

وی ادامه داد: امروز آفت بزرگی که بسیار بسیار خطرناک است، تحریف تاریخ و اخبار دروغ است که با سوء استفاده از فضاهای ارتباطی موجود، تحلیل‌های نادرست را به یک جامعه تزریق می‌کند و اگر در مقابله با این موارد قدرت، توان و مهارت ارتباطی را نداشته باشیم، آسیب خواهیم دید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز