دکتر شریعتی نیاسر:

از سال آینده درصد بالایی از مفاد آئین نامه های آموزشی به دانشگاه ها واگذار خواهد شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۶:۵۳:۵۳
کد خبر: ۶۸۱۰۲۷
از سال آینده درصد بالایی از مفاد آئین نامه های آموزشی به دانشگاه ها واگذار خواهد شد
دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید ازحوزه برگزاری آزمون سراسری مقطع دکترا دردانشگاه کاشان، با بیان اینکه تفویض اختیار یکی از سیاست های آموزش عالی است و یکی از مصادیق آن پذیرش و جذب دانشجویان دکترا است، گفت: از سال آینده درصد بالایی از مفاد آئین نامه های آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشگاه ها واگذار خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر شریعتی نیاسر در این بازدید با بیان اینکه آزمون سراسری دکترای سال ۹۷-۹۶ با شرکت حدود ۲۳۵ هزار متقاضی در سراسر کشور برگزار می شود، اظهار داشت: امسال ۱۰ درصد از شرکت کنندگان در آزمون دکترا در دانشگاه ها پذیرفته خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: امسال همچون سال قبل ۵۰ درصد نمره پذیرش نهایی این افراد از طریق آزمون سراسری انجام و بقیه در اختیار دانشگاه هاست که ازطریق ارزیابی عملکرد و مصاحبه انجام خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: امیدواریم که به تدریج بتوان بر اساس آن چیزی که در قانون تعریف شده سهم دانشگاه ها را در تشخیص و انتخاب داوطلبان مستعد بیشتر شود و سیاست تفویض اختیار به دانشگاه ها کماکان دنبال شود.

دکتر شریعتی نیاسر افزود: سیاست تفویض اختیار به دانشگاه ها، میدان عمل را برای رؤسای مراکز دانشگاهی فراهم خواهد کرد که متناسب با شرایط اقلیمی، منطقه ای و دانشگاهی بتوانند برخی از تبصره ها و بندهایی را که به امور جاری و تحصیلی دانشجویان مربوط می شود خودشان تصمیم گیری کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه یکی از اثرات مهم این تفویض اختیار این است که سطح مسئولیت پذیری رؤسای دانشگاه ها بالا خواهد رفت، خاطر نشان کرد: این تفویض اختیار مساوی است با افزایش سطح مسئولیت پذیری و پاسخ گویی که امیدواریم با اجرای این طرح مسئولان دانشگاه ها بتوانند به خوبی جوابگوی نیاز دانشجویان باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز