وزیر آموزش‌وپرورش:

مهم ترین گام برای چرخش تحول در سیستم آموزشی، حمایت خانواده‌ها از طرح های آموزش و پرورش است

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۱۵:۲۲:۵۷
کد خبر: ۷۲۴۷۷۷
وزیر آموزش‌وپرورش درکنگره ملی پرسش مهر 18، با اشاره به‌ضرورت باور خانواده‌ها به چرخش تحول، گفت: مهم ترین گام برای چرخش تحول در سیستم آموزشی، حمایت خانواده‌ها از طرح های آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سیدمحمدبطحایی در هجدهمین پرسش مهر که با حضور خانم مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی در سالن همایش‌های بین‌المللی خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: در شرایط امروزی جامعه که دشمنان از همه سو، کشور را مورد هجمه قراردادند، بیش از همیشه نیازمند همدلی و اتحاد و دعای خیر شهدا هستیم تا انشاء الله این مقطع را به‌سلامتی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران جای بسی افتخار است که در پاسخ به پرسش مهر رئیس‌جمهور، حدود 5 میلیون نفر برای پاسخ به این سؤال آثار خود را در قالب رشته‌های مختلف ارائه داده‌اند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بر اساس سندتحول بنیادین، مدرسه باید به محیطی تبدیل شود که در همه

ساحت‌های تربیتی و مهارت‌های دانش آموزان را به سطح قابل قبولی برساند.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش مجدانه تلاش می‌کند در راستای سند تحول سمت‌وسوی مدارس را در جهت آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی – ایرانی تغییر دهد.

بطحایی حمایت خانواده‌ها را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عامل چرخش تحولی در مدارس برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به حمایت خانواده‌ها در برابر گام‌های تحولی که در ماه‌های اخیر برداشت‌شده است،‌ نیازمند است.

وی افزود: اگر بخواهیم در مدرسه‌ای آموزش مهارت‌های تربیتی و اجتماعی را جایگزین بخشی از کتاب‌های درسی و یا حتی کمک‌درسی کنیم نباید با مخالفت اولیای دانش آموزان مواجه شویم.

عضو کابینه تدبیر وامید، اظهار کرد: تا زمانی که تحولات مندرج در سند تحول بنیادین در مدارس اتفاق نیفتد، مشکلات و معضلاتی که امروز در کشور وجود دارد همچنان وجود خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز