رشته‌های داروسازی، بهداشت و دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشگاه‌ های برتر جهان

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۴:۲۰
کد خبر: ۷۳۲۴۹۵
رشته‌های داروسازی، بهداشت و دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشگاه‌ های برتر جهان
حریرچی با اعلام رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این رتبه‌بندی در رشته‌های داروسازی، دندانپزشکی و بهداشت عمومی موفق شده تا در رتبه‌های بین 151 تا 500 قرار بگیرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، با اشاره به اعلام رتبه‌بندی دانشگاه شانگهای، توضیح داد: نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط سیستم دانشگاه شانگهای در سال 2018 منتشر شده که این رتبه‌بندی یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌ها برای دانشگاه‌های جهان است.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، دارای جایگاه مهم در میان چندین هزار دانشگاه جهان هستند و چندین دانشگاه کشور جزو برترین دانشگاه‌های دنیا و حائز رتبه زیر 500 شده‌اند. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در چندین سال گذشته روند رو به رشد قابل توجهی در کسب رتبه‌های جهانی و ارتقاء در این زمینه داشته‌اند.

حریرچی تاکید کرد: به عنوان مثال در گروه داروسازی و علوم دارویی، دانشگاه علوم پزشکی تهران جزو گروه دانشگاه‌های با رتبه 51 تا 75 در کل دانشگاه‌های جهان قرار گرفته و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، آزاد اسلامی، شهید بهشتی و تبریز به ترتیب در رتبه‌های 151 تا 500 قرار دارند.

وی گفت: در گروه پزشکی بالینی، دانشگاه علوم پزشکی تهران حائز رتبه 301 تا 400 شده و در گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تربیت مدرس و تهران دارای رتبه 201 تا 300 در بین دانشگاه‌های جهان هستند.

حریرچی درباره وضعیت رشته دندانپزشکی و جایگاه این رشته در دانشگاه‌های برتر جهان هم گفت: در رشته دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران به رتبه 151 تا 200 در بین دانشگاه‌های جهان دست یافته و دانشگاه‌ آزاد اسلامی و شهید بهشتی و شیراز رتبه 201 تا 300 را کسب کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: در گروه مهم بهداشت عمومی و سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران حائز رتبه 151 تا 200 و دانشگاه‌های اصفهان، آزاد اسلامی و شهید بهشتی حائز رتبه 401 تا 500 در بین دانشگاه‌های جهان شده‌اند که امید است با همت اساتید و دانشمندان ایرانی پیشرفت های بسیار بیشتری داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز