توضیحات تکمیلی وزیر علوم:

رصد اشتغال دانش آموختگان براساس استعلام وضعیت بیمه آنها صورت می گیرد

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۵۹:۰۳
کد خبر: ۷۶۷۸۲۳
رصد اشتغال دانش آموختگان براساس استعلام وضعیت بیمه آنها صورت می گیرد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره خبر منتشرشده در برخی رسانه‌ها در خصوص ارائه آمار میزان شاغلان مقاطع تحصیلات تکمیلی که در یکصد و دهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مطرح شده است، توضیح داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی درخصوص چگونگی رصد اشتغال دانش‌آموخته‌های دانشگاهی اظهار داشت: وزارت علوم با دریافت اطلاعات مربوط به دانش‌آموخته‌های چندین دانشگاه دولتی کشور و با استفاده از کد ملی آنها و استعلام از سازمان‌های بیمه‌ای مختلف در کشور، توانست آمار تعداد افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند را به دست آورد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از آماری که برای این روش به کار گرفته شده، بدیهی است که نمونه استفاده شده در بررسی مذکور با وضعیت تمامی فارغ التحصیلان انطباق ندارد چرا که تمامی آمار هر گروه بررسی نشده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تراکم عدم اشتغال دوره‌های دکتری مربوط به فارغ‌التحصیلان چند سال گذشته است و دوره‌های قدیمی‌تر شاغل شده‌اند.

برخی رسانه ها اخیراً به نقل از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کردند که ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد شاغل هستند.

 

نظر شما
پرونده ویژه