رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

به تمام فارغ التحصیلان کارآفرین دانشگاه جامع علمی کاربردی تسهیلات با کارمزد ۲% پرداخت می شود

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۵:۰۳:۲۶
کد خبر: ۷۶۷۸۲۶
به تمام فارغ التحصیلان کارآفرین دانشگاه جامع علمی کاربردی تسهیلات با کارمزد ۲% پرداخت می شود
بنا به اعلام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به تمام فارغ التحصیلان کارآفرین دانشگاه جامع علمی کاربردی تسهیلات با کارمزد ۲% پرداخت می شود

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سفر استانی به فارس در جمع روسای مراکز علمی کاربردی استان فارس از راه‌اندازی مراکز نوآوری در جوار مراکز دانشگاه علمی کاربردی کشور خبرداد و گفت: در شش ماه گذشته 70 تا 80 مورد مجوز مرکز نوآوری صادر شد و با ایجاد آن به سمت پژوهش‌های مهارتی حرکت می کنیم.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تسهیلات با پرداخت دو درصدی برای ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان این دانشگاه فراهم شده است.

وی بیان کرد: مهارتی شدن مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی حائز اهمیت بوده و از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه نیز افرادی که بنا است تدریس کنند باید دارای چهارچوب‌های خاص قانونی باشند.

دکتر محمدحسین امید افزود: اگر امروز می‌خواهیم در کارآفرینی و اشتغال مهارت داشته باشیم باید به سمت مهارت آموزی برویم و دانشجویانی تربیت کنیم که با تخصص لازم وارد فضای کسب و کار شوند و از آنجا که ما دانشگاه مهارتی هستیم و می‌خواهیم وارد عرصه تربیت نیروهای جوان باشیم و این مهم نیز روز به روز در دانشگاه علمی کاربردی رو به رشد و توسعه است.

وی گفت: امسال نیز سامانه‌ای در موضوع آموزش تدوین شده که بر اساس آن، نظرسنجی در حال انجام است تا برخی رشته‌ها را تغییر داده و برخی رشته‌ها نیز در دانشگاه افزایش یابد بنابراین برای اولین بار از مهرماه سامانه باز شده تا ثبت‌نام انجام دانشجویان ترم بهمن انجام شود و معتقدیم باید دانشجو بتواند از بهمن‌ماه به تحصیل مشغول شود.

دکتر امید به موضوع تعطیلی برخی از مراکز علمی کاربردی وابسته به دولت اشاره کرد و گفت: این مصوبه شورای عالی اداری بود و ما موظف به اجرا هستیم که به بهترین نحو ممکن نیز اجرا می‌کنیم و در این راه درخواست ما این است که مراکز دولتی تعطیل نشده و قابل واگذاری باشد.

وی بیان کرد: مراکز علمی کاربردی دولتی در استان‌ها، از نظر ما متعلق به اداره‌های کل هستند و باید مدیران کل استان‌ها برای آن تصیمیم بگیرند که در این راستا معتقدیم واگذاری آن باید توسط مدیران کل استان‌ها صورت گیرد و ما نیز استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در راستای اجرای مصوبه عالی شورای عالی اداری، تعدادی از مراکز در دست واگذاری است خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت برخی از مراکز از جمله آب و برق و کشاورزی که واگذاری آنان مشکل بود با پیشنهاد دانشگاه جامع علمی کاربردی پودمانی می‌شوند.

وی بیان کرد: نظام پودمانی در حال احیاء است و براساس توافق با ستاد کل نیروهای مسلح این دانشگاه تمام سربازان دیپلم به بالا را جذب کرده و دوره‌های پودمانی برای آنان برگزار می‌شود.

دکتر محمدحسین امید از اجرای طرح ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز این دانشگاه خبرداد و افزود: فرآیند این مهم نیز توسط معاونت نظارت و سنجش دانشگاه در دست اقدام است و در مورد ظرفیت‌ها نیز از این پس ظرفیت‌ها به طور یکسان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با تکمیل ظرفیت در مراکز موافق نیستیم و از بهمن‌ماه نیز این طرح دیگر اجرایی نمی‌شود گفت: درخواست ما این است مدیران برای ترم بهمن تبلیغ‌های خود را از امروز آغاز کرده و بخشی از دانشجویان خود را از مدارس با برگزاری بازدیدها انجام دهند و با تغییر نظام آموزشی در مدارس پیش‌بینی می‌شود، مهر سال آینده 40 درصد از خروجی‌های آموزش و پرورش در دانشگاه علمی کاربری جذب شوند.

دکتر محمدحسین امید از تعطیلی موسسات در بهمن ماه خبرداد و افزود: مراکز هلال احمر از بهمن ماه به طور قطع نمی‌تواند دانشجو بگیرند و فعالیت مراکز علمی کاربردی شهرداری‌ها نیز محدود شده و دیگر به مراکز جدید شهرداری‌ها مجوز فعالیت داده نمی‌شود.

وی همچنین از تدوین اساسنامه 51 مرکز علمی کاربردی در کشور خبرداد و گفت: با این اساسنامه‌ها مراکز می‌توانند به تامین زیرساخت‌ها مورد نیاز در آموزش و جذب اعتبارات اقدام کنند.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس گفت: در حال حاضر 37 مرکز علمی کاربردی در این استان فعال است که 15 مرکز آن نیمه فعال هستند و تعداد دانشجویانی که در مراکز علمی کاربردی این استان مشغول فعالیت هستند به بیش از 15 هزار دانشجو می‌رسد.

در این نشست روسای مراکز علمی کاربردی استان فارس با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به بیان مسائل و مشکلات و پرسش و پاسخ پرداختند.

 

نظر شما
پرونده ویژه