شهیندخت مولاوردی:

وزارت علوم در نهادینه سازی و ترویج حقوق شهروندی نقش مهمی دارد

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۵:۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۷۵۴۹۹
وزارت علوم در نهادینه سازی و ترویج حقوق شهروندی نقش مهمی دارد
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: وزارت علوم و دستگاه آموزش عالی کشور با صبغه فرهنگی می توانند در نهادینه سازی و ترویج حقوق شهروندی نقش مهمی ایفا کنند و به همین علت در کل کشور، دومین تفاهم نامه دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با این وزارت منعقد شده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در سومین «دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» گفت: آموزش حقوق شهروندی در خانواده آغاز می شود، در مدرسه رشد می یابد و در دانشگاه تثبیت می شود.

وی با بیان اینکه برای همه دستگاههای اجرایی در زمینه امور حقوق شهروندی وظایف عمومی و اختصاصی پیش بینی شده است، گفت: وظیفه اختصاصی وزارت علوم در زمینه امور حقوق شهروندی، آموزش مهارتهای اجتماعی، مهارتهای ارتباطی و توانمندسازی دانشجویان برای اشتغال است.

مولاوردی با بیان اینکه جوانان ایرانی و فارغ التحصیلان دانشگاهها از مهارتهای دانشی و شناختی خوبی برخوردار هستند، گفت: در زمینه آموزش مهارتهای اجتماعی و تفکر نقادانه نیاز به کار و تلاش جدی داریم.

وی با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت علوم، دانشگاهها می توانند طرح های پژوهشی را در زمینه حقوق شهروندی اجرا کنند گفت: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان اتاق فکر و کانون مطالعه و برنامه ریزی در زمینه حقوق شهروندی انتخاب شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه در آستانه دومین سال از رونمایی منشور حقوق شهروندی و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، به زودی «جشنواره ملی حقوق شهروندی» برگزار می شود، گفت: در این جشنواره از پایان نامه‌های برتر دانشجویی در حوزه حقوق شهروندی تجلیل می شود.

مولاوردی با بیان اینکه پس از دوسال، موانع اجرای منشور حقوق شهروندی مشخص شده است، گفت: بخشی از این موانع به کمبود اعتبارات مالی برمی گردد که در این زمینه از سازمان برنامه و بودجه درخواست شده است در سال ۱۳۹۸، در داخل بودجه فرهنگی دستگاههای اجرایی، اعتباراتی را برای ترویج حقوق شهروندی اختصاص دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز