حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان:

حاکمیت فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها مانع نفوذ فرهنگ غربی می شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۴:۳۸:۰۷
کد خبر: ۷۷۷۸۳۳
حاکمیت فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها مانع نفوذ فرهنگ غربی می شود
رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها درآیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشوردردانشگاه فردوسی مشهد گفت: حاکمیت فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها مانع نفوذ فرهنگ غربی می شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دراین آئین که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان با اشاره به مشارکت بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو در این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره یکی از گسترده‌ترین فعالیت‌های دینی و مذهبی در دانشگاه‌ها است که بیشترین مخاطب برای حضور در آن مشارکت می‌کنند و باید برگزاری چنین برنامه‌های پرمخاطبی در دانشگاه‌های کشور رواج بیشتری پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر جریان سلطه‌جوی فرهنگ غربی به دنبال معرفی و شناساندن دانشگاه‌های کشور به عنوان محل ترویج فرهنگ غربی است و در همین راستا کوچک‌ترین حرکت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها را بزرگ نمایی می‌کنند، اما برگزاری چنین برنامه‌هایی و مشارکت بی‌نظیر دانشجویان بیانگر این است که دانشگاه‌های ما تسلیم فرهنگ غربی نخواهند شد.

حجت الاسلام رستمیان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اکثریت فضاهای دانشگاهی اهل انس با قرآن هستند، خاطرنشان کرد: اکثریت جامعه دانشگاهی ما انسان‌های معتقد، خداجو و اهل گرایش به معنویات هستند اگرچه ممکن است در ظاهر این گرایش‌ها شکل متفاوتی داشته باشند اما در کل مشارکت بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو در برنامه‌های قرآنی بیانگر این مهم است که فضاهای دینی در دانشگاه‌های ما وجود دارد و ما باید بیش از گذشته مروج این فضاها باشیم.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت بازبینی برگزاری فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه فضای معنوی خوبی در دانشگاه‌ها حاکم است اما باید تلاش‌های بیشتری برای گسترش فعالیت‌های مذهبی انجام بدهیم و بازتعریف این نوع فعالیت‌ها امکان مشارکت بیشتری فراهم شود.

وی در ادامه افزود: وجود فضاهای معنوی فعلی در دانشگاه‌ها نیز برآمده از کانون‌ها و مجموعه‌های کوچک دانشگاهی هستند و خواسته ما این است که این نوع فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها توسعه بیشتری داشته باشند تا بتوانیم شاهد جهش بیشتری در عرصه قرآنی و توسعه بنیادی آن در این مراکز باشیم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در پایان با اشاره به ضرورت بازبینی و بازتعریف فعالیت‌های قرآنی و دینی در دانشگاه‌ها گفت: در دوره‌های بعد باید فعالیت‌های قرآنی نظیر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان بازتعریف و بازبینی شود تا این برنامه‌ها ارتقای بیشتری در دانشگاه‌ها داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز