علی الهیار ترکمن:

استخدام در آموزش‌وپرورش از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان، شهید رجایی و ماده ۲۸ امکان‌پذیر است

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۹:۴۸:۰۸
کد خبر: ۷۸۶۸۸۱
استخدام در آموزش‌وپرورش از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان، شهید رجایی و ماده ۲۸ امکان‌پذیر است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، استخدام در آموزش‌وپرورش از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان، شهید رجایی و ماده 28 امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی الهیار ترکمن در مورد «عدم استفاده از جوانان در آموزش‌وپرورش باوجود کمبود نیرو» و «آموزش‌وپرورش پویا با استخدام معلمین تحصیل‌کرده از دانشگاه‌های برتر»، اظهار کرد: به استناد ماده ۶۳قانون برنامه ششم توسعه، آموزش‌وپرورش باید مجوزهای استخدامی را از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب کند.

وی ادامه داد: استخدام در این وزارتخانه از طریق این دانشگاه‌ها به دو شکل انجام می‌شود؛ اولین روش اینکه، داوطلبان دیپلم در آزمون سراسر شرکت می‌کنند و پس از پذیرفته شدن در مرحله کتبی و مصاحبه، در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به مدت چهار سال ادامه تحصیل می‌دهند و هم‌زمان جذب در این وزارتخانه می‌شوند.

الهیار ترکمن اضافه کرد: روش دوم، جذب افراد دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس دانشگاه‌های دیگر است که موسوم به ماده ۲۸است و این افراد پس از قبولی در آزمون استخدامی و مصاحبه باید یک دوره یک‌ساله را در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی طی کنند.

وی تصریح کرد: درروش اول، افراد جوان جذب آموزش‌وپرورش شده و مدرک تحصیلی دانشگاهی را کسب می‌کنند و درروش دوم نیز از افراد جوان و تحصیل‌کرده استفاده می‌شود و محدودیتی‌ که در جذب آموزش‌وپرورش وجود دارد این است که باید حتماً از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد مگر اینکه قانون به ما از طرق دیگری مجوز جذب دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که آیا امسال وزارت آموزش‌وپرورش استخدام خواهد داشت، گفت:‌ ما سالیانه مجوز جذب می‌گیریم و با توجه به اینکه نتایج طراز نیروی انسانی و برآورد سال ۹۸در دی‌ماه مشخص می‌شود، از این زمان پیگیر درخواست مجوز برای ردیف استخدامی خواهیم بود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز