دکترجبار علی ذاکری:

ساخت «ماهواره ظفر» رو به پایان است

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۱۴:۰۷:۰۹
کد خبر: ۸۰۶۰۸۳
ساخت «ماهواره ظفر» رو به پایان است
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن»، که امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، از پایان مراحل ساخت ماهواره ظفر خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این مراسم دکترجبار علی ذاکری ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گزارش مختصری از فعالیت‌های دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه فناوری فضایی ارائه کرد.

وی افزود: در دهه گذشته، دانشگاه علم و صنعت ایران یکی از سه دانشگاهی بوده است که در زمینه ماهواره و فناوری فضایی فعالیت داشته است.

دکتر ذاکری با اشاره به اینکه در حال حاضر ماهواره سوم این دانشگاه در دستور کار قرار دارد، افزود: طراحی و تست ماهواره دوم دانشگاه کاملاً با موفقیت انجام شد، ولی مشکلاتی در پرتاب این ماهواره وجود داشت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساخت ماهواره سوم با نام «ظفر»، در حال پایان است، به کاربرد دستاوردهای فضایی در حوزه‌های حمل و نقل، بلایای طبیعی و بخش‌های کشاورزی اشاره کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: شاهد بسط و ترویج استفاده از دستاوردهای ماهواره و نتایج صنعت فضایی در حوزه‌های دیگر کشور بویژه حوزه‌های مدیریتی باشیم.

دکتر ذاکری خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش، هم‌افزایی خوبی در زمینه صنعت فضایی در دانشگاه و کشور ایجاد کند و گامی باشد برای توسعه این صنعت نوپا که بدون اتکا به کشورهای دیگر، با حمایت سازمان فضایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته و شاهد برکات این فناوری در زندگی روزمره مردم کشور باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز