وزیر آموزش‌وپرورش:

نباید احساس لذت بردن در مدرسه از دانش آموزان گرفته شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۴:۲۳:۵۰
کد خبر: ۸۱۳۶۸۷
نباید احساس لذت بردن در مدرسه از دانش آموزان گرفته شود
وزیر آموزش‌وپرورش در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه اظهار کرد: اضطراب در مدرسه، لذت بودن در مدرسه را از دانش آموزان سلب کرده که باعث ورود با اکراه دانش آموزان و خروج همراه بانشاط آنان از مدرسه می شود در حالیکه نباید احساس لذت بودن در محیط آموزشی از دانش آموزان گرفته شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که در سالن حجاب تهران و با حضور اساتید حوزه روانشناسی برگزار شد با تبریک چهلمین فجر انقلاب و همچنین تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مرزبانان اظهار کرد: اضطراب در مدرسه لذت بودن در مدرسه را از دانش آموزان گرفته است که باعث ورود با اکراه دانش آموزان به مدرسه و خروج همراه بانشاط آنان از مدرسه شده است.

وی افزود: عوامل بسیاری ازجمله وجود رقابت‌های فردی در مدارس در این مسئله دخیل است و متأسفانه مدال تنها به گردن افراد دارای رتبه انداخته می‌شود و توجهی به سایر دانش آموزان نمی‌شود.

بطحایی با اشاره به اینکه گام‌هایی را برای تغییر شرایط در دو سال اخیر برداشته‌ایم، اظهار کرد: مقاومت در برابر تغییر مهم‌ترین مانع در این مسیر است و تحول در آموزش‌وپرورش با وجود این مقاومت‌ها از عهده یک وزیر خارج است لذا همه جامعه باید کمک کنند تا در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: گام‌هایی در این مسیر مانند اجرای طرح بازی و یادگیری در بیش از ۱۰۰۰مدرسه، اختصاص ۲ساعت از ساعات رسمی را برای انجام مهارت‌ها و حذف تکلیف در دوره ابتدایی را برداشته‌ایم.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: چهار برنامه تحولی؛ نظام انتخاب و انتصاب مدیران، سنجش صلاحیت‌های مدیران مدرسه، نظام کنترل و سنجش کیفیت مدرسه و تفویض اختیار به مدارس را در حال اجرا داریم.

وی با اشاره به حفظ استقلال مدرسه گفت: مدرسه نباید دائماً منتظر نسخه حوزه ستادی باشد لذا تنها مدیرکل استان می‌تواند بخشنامه به مدارس ارسال کند، البته مدیران مدارس باید شرایط پذیرش مسئولیت را داشته باشند و در شرایط عدم ارسال بخشنامه به مدارس بتوانند مدرسه را به‌خوبی اداره کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز