وزیر علوم:

ارزیابی‌ موسسه‌های پژوهشی منجر به اصلاح فرآیندها و ارتقای کیفیت آنها می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۳:۳۷:۱۰
کد خبر: ۸۲۰۰۲۲
ارزیابی‌ موسسه‌های پژوهشی منجر به اصلاح فرآیندها و ارتقای کیفیت آنها می‌شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هفتمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت که با محوریت بررسی «مدل ارزیابی عملکرد مؤسسه‌های پژوهشی کشور» در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: ارزیابی‌ موسسه های پژوهشی منجر به اصلاح فرآیندها و ارتقای کیفیت آنها می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامی در این نشست با ابراز نگرانی از غلبه بیش از حد مباحث آموزشی در برخی از مراکز پژوهشی، تاکید کرد: در ارزیابی ها می توان نواقص یا اضافاتی را که به وظایف برخی مؤسسه های پژوهشی افزوده شده است، با امتیازهای منفی اصلاح کرد.

وزیر علوم افزود: ارزیابی درست و واقعی می تواند روندهای غلط را اصلاح کند؛ با پیشنهادات ارائه شده از سوی اعضای شورا می‌توان ارزیابی‌ها را به صورت واقعی‌‌تر و درست‌تری انجام داد که به اصلاح شرایط منجر شود.

در این جلسه، مدل پیشنهادی مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی درباره ارزیابی عملکرد موسسه‌های پژوهشی کشور از سوی دکتر غلامعلی منتظر، مشاور رئیس مرکز و عضو شورا که بر اساس مطالعه تجربه‌های ملی، اسناد بین المللی و تجربه پنج کشور در حوزه ارزیابی پژوهش تدوین شده است، برای اعضا تشریح شد.

پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا درباره مدل پیشنهادی، وزیر علوم ضمن تشکر از تدوین این مدل ارزیابی که می تواند راهگشای هیأت های استانی ناتک برای ارزیابی مؤسسه های پژوهشی باشد، تأکید کرد: با این روش می توان مسئولان و گروه های ارزیابی کننده را بسیار دقیق تر به سمت اهداف، برنامه ها و ضرورت های انجام یک ارزیابیِ خوب هدایت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز