مجتبی زینی وند:

تعیین شهریه مدارس غیر دولتی تنها بر اساس نظر کارگروه مربوطه است

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۱:۵۵:۳۲
کد خبر: ۸۲۷۴۱۵
تعیین شهریه مدارس غیر دولتی تنها بر اساس نظر کارگروه مربوطه  است
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار کرد: الگوی شهریه را متناسب با الگوی سال‌های گذشته آسیب‌شناسی و اصلاح کردیم و در حال حاضر در مرحله ورود اطلاعات در قالب سامانه هستیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجتبی زینی وند ،  بحث شهریه مدارس غیردولتی را از مهم‌ترین موضوعات اعلام و اظهار کرد:الگوی شهریه را متناسب با الگویی که سال‌های گذشته داشته‌ایم آسیب‌شناسی و اصلاح کردیم و در حال حاضر در مرحله ورود اطلاعات آن هستیم و همه اطلاعات نیز در قالب سامانه جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: برای همه استان‌ها یک تقویم زمان‌بندی در نظر گرفته‌شده و تقریباً ۷استان کشور در حال ورود اطلاعات هستند و تا پایان این هفته آن را ارائه خواهند داد و تا پایان هفته آینده نیز بقیه استان‌ها باید اطلاعات را تکمیل و ارسال کنند.

زینی وند بابیان اینکه کارگروه الگو شهریه مطابق با ماده ۱۶قانون بررسی و تعیین می‌شود،  گفت:  کارگروه الگوی شهریه باید در مدارس تعریف‌شده، باشد و ما امسال این کارگروه را برای اولین بار فعال کردیم. کلیه مراحل تائید اطلاعات و اعلام شهریه مدارس با هزینه تمام‌شده توسط همان کارگروه مشخص می‌شود و سپس شورای نظارت استان آن را بررسی و تائید می‌کند و بعد آن شورای نظارت مرکزی به مواردی که مورد اعتراض موسسه باشد رسیدگی خواهد کرد.

وی درادامه اضافه کرد: ما در بحث شهریه مدارس مشکل الگوی نداشته‌ایم زیرا شهریه هر مدرسه متناسب با آیتم‌های زمان و ۷سرفصلی که قانون مشخص کرده تعیین‌شده است همه این موارد به‌خوبی پیش می‌رود و در این زمینه مشکلی نیست بلکه مشکل ما از حیث اجرا است.

 زینی وند خاطرنشان کرد: برخی از استان‌ها نظارت کافی بر روی شهریه مصوب را ندارند، لذا سال گذشته ما به این مسئله ورود کردیم و براین اساس تنها در شهر تهران بیش از ۵۰۰بازدید داشتیم  و از نتایج این بازدید می‌توان به تخلف 34 مدرسه در دریافت شهریه اضافه اشاره کرد.

وی تأکید کرد: باید متناسب با احکام با متخلفان رفتار شود و آن‌ها باید شهریه اضافی که گرفته‌اند را بازگردانند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در پایان اظهار کرد: استان‌ها باید فعالیت بیشتر و  نظارت کافی بر عملکرد مدارس از حیث دریافت شهریه متناسب با قانون را داشته باشند، در غیر این صورت در وزارت خانه هرچه قانون و آیین‌نامه تعیین کنیم بازهم با چالش مواجه می‌شویم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز