دکتر لاریجانی:

باید از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه اشتغال جامعه استفاده شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۳:۵۷:۵۴
کد خبر: ۸۶۴۶۹۱
باید از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه اشتغال جامعه استفاده شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه اشتغال جوانان استفاده شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی قم با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

دکتر لاریجانی در این دیدار با تأکید بر لزوم ایجاد رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که به اشتغال جوانان پس از فارغ التحصیلی کمک می‌کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت عظیمی که در سطح کشور دارد می‌تواند برای رسیدن به این مهم به جامعه کمک کند.

وی افزود: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی باید انقلابی کار کنند، یعنی نیازهای مردم و جامعه را بسنجند و متناسب با آن نیازها دانشجو تربیت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شما عقلای دانشگاه آزاد قم هستید، باید با برگزاری جلسات متعدد و همفکری، ایجاد و توسعه رشته‌های که فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان پس از فراغت از تحصیل ایجاد می‌کند، را سامان دهید.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم می‌تواند با همفکری و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و استانداری‌ها، نیازهای استان را ارزیابی کند، گفت: باید بررسی کنید که در 10 سال آینده کشور و جامعه به چه رشته هایی نیاز دارد تا به اشتغال جوانان بعد از فارغ التحصیلی کمک شود.

وی تأکید کرد: باید رشته‌هایی در دانشگاه‌ها توسعه پیدا کنند که دانشجو بعد از فراغت از تحصیل به راحتی بتواند وارد بازارکار شود. دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می‌تواند موفق عمل کند. این دانشگاه با آموزش رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌ها می تواند به اشتغال جوانان پس از تحصیل کمک کند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در جامعه، گفت: از آنجایی که شما بخشی از حکومت هستید، برای رفع مشکلات بخشی از جامعه که همان اشتغال جوانان بعد از فراغت از تحصیل است، به جامعه کمک کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید در زمینه توسعه اشتغال در جامعه استفاده شود، بنابراین باید طوری برنامه ریزی کنید که دانشجو بعد از فراغت از تحصیل حرفه ای را برای ورود به بازار کار آموخته باشد.

در ابتدای این دیدار سیف الله فضل الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این واحد دانشگاهی به بیان مسائل آموزشی، پژوهشی و عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم پرداخت و خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای رسیدن به اهداف آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز