وزیرآموزش‌وپرورش:

توسعه آموزش ابتدایی از توسعه آموزش عالی برای پیشرفت کشور بهتر است

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۳:۴۳:۰۱
کد خبر: ۹۰۱۳۸۴
توسعه آموزش ابتدایی از توسعه آموزش عالی برای پیشرفت کشور بهتر است
وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها که در دبستان پسرانه تشیع منطقه ۱۹ برگزار شد، بابیان اینکه سرمایه‌گذاری روی کودکان از سرمایه‌گذاری بر آموزش عالی کارگشاتر است، گفت: در این دوره شکل‌گیری شخصیت کودکان اتفاق می‌افتد و علاوه بر مطالعات و تحقیقات، فرهنگ دینی ما نیز تربیت در دوره کودکی را مورد تأکید قرار می‌دهد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای معلم و دانش‌آموز، اظهار کرد: به غنچه‌های عزیز ایران اسلامی، دانش آموزان ابتدایی، خانواده‌های گرامی که امروز با شروع دوران تحصیل فرزندانش است سلام می‌ کنمو آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها را تبریک می‌گویم و برای دانش آموزان آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: آینده کشور به دست این فرزندان رقم می‌خورد و نبض آموزش در دوران آموزش ابتدایی می‌تپد و آموزش ابتدایی اصلی‌ترین دوره آموزش برای دانش آموزان است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مطالعات اثبات کرده است که اگر یک جامعه به‌جای توسعه آموزش عالی، آموزش در سطح ابتدایی را گسترش دهد برای توسعه و پیشرفت کشور بهتر است.

حاجی میرزایی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری روی کودکان از سرمایه‌گذاری بر آموزش عالی کارگشاتر است، گفت: در این دوره شکل‌گیری شخصیت کودکان اتفاق می‌افتد و علاوه بر مطالعات و تحقیقات، فرهنگ دینی ما نیز تربیت در دوره کودکی را مورد تأکید قرار می‌دهد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه کودکان در این دوران از انگیزه بالایی برای یادگیری برخوردارند، اظهار کرد: ما اولیا از فرزندان خود قبل از رفتن به مدرسه تجربه‌هایی داریم و قدرت فراگیری و سرعت یادگیری آنان باعث شگفتی ما می‌شود و مدرسه باید استمرار این شگفتی باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: مدرسه باید مجال رشد و توسعه و پرسشگری را بدهد و فضایی شبیه به خانواده داشته باشد و هرچقدر برای تربیت این نسل توجه شود سرمایه‌گذاری مؤثرتری است.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه دانش آموزان فطرت الهی و روان پاک دارند، گفت: دانش آموزان به‌سرعت فرامی‌گیرند و بیش از کلام از رفتار ما می‌آموزند و معلمان ابتدایی و مربیان پیش‌دبستانی باید به این موضوع دقت کنند.

حاجی میرزایی روی شاد بودن و مناسب بودن فضای مدرسه تأکید کرد و گفت:محیط یادگیری باید سرشار از شوق، بازی، هنر و داستان باشد و دانش آموزان با اشتیاق منتظر شروع ساعت کلاس باشند.

وی افزود: دانش آموزان نسبت به این قابلیت‌ها آمادگی بیشتری دارند و همراهی بیشتری با مدرسه دارند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: با تلاش و زحمات همکاران من در آموزش‌وپرورش هیچ فردی در ایران اسلامی نباشد که در سن تحصیل، تحت آموزش قرار نگرفته باشد.

وی با بیان اینکه درآستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس امیدوارم تمام دانش آموزان روزهای بانشاط، موفق و پیروزی در پی داشته باشند، اظهارکرد: تربیت خانواده و مدرسه باید باهم هماهنگ باشد و هرچه ارتباط معلم، مدرسه و والدین بیشتر باشد زمینه‌های بیشتری برای پیشرفت فرزندان به وجود خواهد آمد و شمابه خانه دوم فرزندان خود بیایید و در جریان آموزش آنان قرار بگیرید.

گفتنی است، مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها به ‌طور نمادین در دبستان پسرانه تشیع منطقه ١٩شهر تهران برگزار شد و در این مراسم یکی از دانش آموزان دبستان به نمایندگی از دیگر دانش آموزان در کنار وزیر آموزش‌وپرورش زنگ آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها را نواخت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز