،محمد جعفری:

۲۰۰ سالن ورزشی۱۸۰ متری در هفته تربیت‌بدنی در مدارس به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۲:۴۹:۰۴
کد خبر: ۹۰۷۸۸۳
۲۰۰ سالن ورزشی۱۸۰ متری در هفته تربیت‌بدنی در مدارس به بهره‌برداری می‌رسد
بر اساس توافق سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان نوسازی مدارس، امسال و سال تحصیلی آینده 1000 زمین چمن مصنوعی در مدارس ساخته می‌شود.

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمد جعفری با اشاره به فضای ورزشی مدارس گفت: فضای اصلی ساعت درس تربیت‌بدنی، حیاط مدرسه است؛ اما سرانه فضای ورزشی در کل کشور 33 صدم مترمربع است. 3 هزار و 300 سالن ورزشی داریم، از این تعداد 1200 سالن در داخل مدارس است. برای اینکه سرانه فضای ورزشی را ارتقا دهیم در چند ماه گذشته در طرحی برای مدارس ابتدایی با اولویت دوره اول دخترانه براساس زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری، توصیه کرده‌ایم تا استان‌ها با استفاده از املاک خود که قابلیت تغییرکاربری دارد، تیپ پنجم سالن‌ها را که 180 متر است ایجاد کنند. بنابراین تفاهم‌نامه ایجاد380 فضا امسال با استان‌ها امضا شد که 200 مورد از این سالن‌ها در هفته تربیت‌بدنی (26 مهر) افتتاح خواهد شد.

ایجاد 1000 زمین چمن مصنوعی در مدارس در دو سال تحصیلی آینده

جعفری ادامه داد: همچنین برای ارتقای سرانه فضای ورزشی در سال گذشته 152 زمین چمن مصنوعی با مشارکت استان‌ها ایجاد شد و برای سال تحصیلی جدید و نیز سال تحصیلی آینده با توجه به توافقی که بین سازمان برنامه‌وبودجه و نوسازی مدارس انجام‌شده است، برای مدارس جدید پسرانه که 70 درصد عملیات ساخت آن تمام‌شده و در دست افتتاح است، موظف هستند امسال 500 و سال آینده نیز 500 زمین چمن مصنوعی را در این مدارس احداث کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز