دکتر خاکی صدیق:

دانشگاه باید موتور محرکه صنعت باشد

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۳:۵۹:۳۴
کد خبر: ۹۱۷۸۵۸
دانشگاه باید موتور محرکه صنعت باشد
دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید موتور محرکه صنعت باشند و از مسائل و مشکلات صنعت گره‌‎گشایی کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر خاکی صدیق امروز (چهارشنبه) در ششمین کنفرانس بین‌المللی کنترل ابزار دقیق و اتوماسیون با بیان اینکه این کنفرانس کاملاً تخصصی بوده که در حوزه مهندسی کنترل برگزار شده است، اظهار داشت: مهندسی کنترل از زمینه‌های مهندسی است که به شدت در حال تغییر و تحول مثبت است و تمام علوم و فناوری در این یک دهه اخیر به صورت بسیار پر شتابی دارد تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: برای اینکه دانشگاه‌های کشور و محققان و پژوهشگرانی که در این زمینه دارند فعالیت می‌کنند از آخرین دستاوردها، روندها و موضوعات آینده حوزه کاری اطلاع پیدا کنند، شرکت در این کنفرانس‌ها و برگزاری آن اهمیت خیلی خاص پیدا می‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تصریح کرد: تحولی که در علم و فناوری صورت می‌گیرد، موتور محرک مسائل صنعتی است و افرادی که در دانشگاه‌ها هستند باید از این موضوعات اطلاع داشته باشند تا در آینده بتوانند مسائل صنعت را حل کنند.

دکتر خاکی صدیق اضافه کرد: هدف از دوره‌های مهندسی، کنفرانس‌های مهندسی، تحصیلات مهندسی و پژوهش در حوزه مهندسی آی تی، حل مسئله صنعت و حل مسئله کشور است.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته شاهد گسترش بی‌رویه تأسیس در نظام آموزش عالی بوده‌ایم و امروز آموزش عالی کشور می‌خواهد برای دوره‌هایی که مهارت‌افزایی در یک صنعت خاص دارند، تاکید کند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به همکاری با دانشگاه‌های آلمان بیان کرد: دانشگاه‌های آلمان در زمینه ورود دیجیتال به آموزش عالی ایده‌های خوبی داشته‌اند که می‌تواند به مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وی همچنین با اشاره به افزایش بهره‌وری از روش‌های نوین آموزش گفت: وزارت علوم در نظر دارد که ۳۰ درصد برنامه‌های خود را به مهارت‌آزمایی اختصاص دهد.

ششمین کنفرانس بین المللی کنترل ابزار دقیق و اتوماسیون، امروز و فردا در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز