دکتر حسین میرزایی:

برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی در بهار ۱۳۹۹

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۴:۰۵:۴۴
کد خبر: ۹۲۰۰۵۶
برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی در بهار ۱۳۹۹
دکتر حسین میرزایی رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی، از برگزاری این جشنواره در بهار سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر حسین میرزایی، رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی در نشست خبری این جشنواره که در سازمان مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: در حال حاضر نیمی از آموزش عالی ما معطوف به علوم انسانی است. این جشنواره نیز در همین راستا بوده است.

به گفته وی، جشنواره فارابی در قالب چهار محور طرح پژوهشی خاتمه یافته، کتاب پژوهشی، رساله‌های دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد اقدام به دریافت آثار از شرکت‌کنندگان کرده است. لازم به توضیح است که به جز بخش کتاب، به دلیل اقتضائات خاص، آثار در سایر قالب‌ها تنها به صورت دیجیتال دریافت شده است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی درخصوص تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه گفت: تعداد ۵هزار و ۷۶۹ اثر در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسید که از این تعداد ۲هزار و ۵۹۴ کتاب پژوهشی، ۵۳۶ اثر طرح پژوهشی خاتمه یافته، یک هزار و ۲۲۱ رساله دکتری و یک هزار و ۴۱۸ اثر هم به پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد اختصاص دارد. استقبال از جشنواره امسال با رشد ۱۱ درصدی روبه‌رو بوده است.

وی درباره گروه‌های مختلف جشنواره خاطرنشان کرد: گروه علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی ۶۷۱ اثر، گروه علوم اقتصادی، مدیریت و امور مالی ۶۱۰ اثر و گروه زبان، ادبیات و زبان شناسی ۵۸۱ اثر دریافت کردند که به ترتیب بیشترین آثار گروه‌های جشنواره از میان ۱۶ گروه به حساب می آیند.

دکتر میرزایی در ادامه درباره دو گروه بزرگسالان و جوان خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد آثار را بزرگسالان و ۳۵ درصد باقیمانده را شرکت‌کنندگان جوان ارسال کرده‌اند. همچنین ۷۰ درصد آثار اختصاص به مردان و ۳۰ درصد اختصاص به زنان دارد.

در ادامه سیدعبدالامیرنبوی، دبیر علمی جشنواره اظهار داشت: در این دوره از جشنواره، یک کمیته علمی به کمیته‌های داخلی اضافه شده و آن کمیته مطالعات میان‌رشته‌ای است. تلاش می کنیم از کمک‌های انجمن‌های علمی بیشتر استفاده کنیم. همچنین از حضور خانم‌های عضو هیئت علمی در فرآیندهای مختلف کمیته‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: در دوره‌های اخیر شاهد پدیده‌های جالب و افتخارآفرین بسیاری بوده ایم. به عنوان نمونه تعدادی از برگزیدگان با مهربانی و سعه صدر جایزه خود را به کتابخانه‌ها و دانشجویان تقدیم می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز