دکتر غفاری:

تاریخ جنبش‌های دانشجویی با مبارزه علیه ظلم گره خورده است

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۴:۳۸:۰۴
کد خبر: ۹۳۳۲۶۰
تاریخ جنبش‌های دانشجویی با مبارزه علیه ظلم گره خورده است
دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به روحیه استکبارستیز دانشجویان در ادوار تاریخ خاطرنشان کرد: تاریخ جنبش‌های دانشجویی همواره با مبارزه علیه ظلم و استکبار خارجی پیوند خورده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مراسم ادای احترام به دانشجویان شهید ۱۶ آذر صبح امروز (شنبه) با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، محمدهادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، حسین توکلی، فرماندار ویژه شهر ری، رضا مهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سیماسادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت الاسلام صادقی، تولیت آستان امامزاده عبدالله و تنی چند از معاونان ستادی وزارت علوم در امامزاده عبدالله (ع) شهر ری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر غفاری، با اشاره به فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز روز دانشجو اظهار داشت: نام دانشجو در تاریخ ایران همواره با فعالیت‌های استکبارستیزی گره خورده است. روز دانشجو به نوعی بازخوانی تاریخ ایران است. ۴ ماه بعد از کودتا علیه دولت ملی دکتر مصدق، نظام‌های استعمارگر دنیا همچنان استقلال دیگر کشورها را برنمی‌تابند. این سیطره استکباری از سوی استعمارگران دنیا، چیزی نیست که از جانب فرهیختگان و به ویژه دانشجویان پذیرفتنی باشد. به همین دلیل تاریخ جنبش‌های دانشجویی همواره با مبارزه علیه ظلم و استکبار خارجی پیوند خورده است.

وی با اشاره به گرامی داشت یاد و خاطره سه شهید دانشکده فنی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه از سال ۱۳۳۲ به این سو، همواره نقش مهمی در تحولات تاثیرگذار جامعه داشته است. در انقلاب اسلامی، در جنگ تحمیلی و در دیگر رویدادهای مهم حضور و تاثیرگذاری دانشجویان و اهالی علم را می‌توان به خوبی نشان داد. امیدواریم نسل جدید هم همین روحیه فداکاری را از نسل قبل به ارث ببرد. در پایان نیز از مجموعه‌هایی که در برگزاری این برنامه همکاری داشتند، از جمله فرمانداری شهر ری، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، تولیت امامزاده عبدالله و مجموعه‌های ستادی، وزارت بهداشت و وزارت علوم تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم حسین توکلی، فرماندار شهر ری، اظهار داشت: آنچه باید با تعمق در این روز به یاد داشت این است که در مدیریت کشور بایستی از جوانان و دانشجویان کمک گرفت. خوشبختانه هدف دولت تدبیر و امید نیز استفاده از توان جوانان در مدیریت کشور بوده است. امیدواریم در ادامه گام دوم انقلاب بیش از پیش از جوانان و نخبگان علمی کشور استفاده کنیم.

‌‌‌‌‌‌گفتنی است، در پایان این مراسم مدیران و دانشجویان حاضر با اهدای شاخه گل به مزار شهدا، یاد و خاطره شهیدان ۱۶ آذر را گرامی داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز