مسعود شکوهی:

۱۰۰۰ دانشجو در رشته‌های مشاوره و مربی پرورشی جذب می‌شوند

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۰:۵۹:۵۳
کد خبر: ۹۳۴۵۴۰
۱۰۰۰ دانشجو در رشته‌های مشاوره و مربی پرورشی جذب می‌شوند
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از جذب 1000 دانشجو در رشته‌های مشاوره و مربی پرورشی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مسعود شکوهی در کارگاه تخصصی معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: درگذشته یک‌رشته با عنوان راهنمایی مشاوران با ۲گرایش مشاوره تحصیلی و تربیتی و مربی امور تربیتی وجود داشت که مشکلاتی به وجود می‌آمد و با بررسی در کمیسیون تخصصی قرار شد دو رشته جدا از هم با عنوان مربی امور تربیتی و مشاور راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس امسال برای برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان در هر یک از این رشته‌ها هزار مربی امور پرورشی و مشاوره جذب‌ شده است.

شکوهی اضافه کرد: با وضعیت مطلوب فاصله‌ داریم اما تلاش شده در قالب طرحی که برای سازمان امور اداری و استخدامی کشور آماده ‌شده در یک بازه زمانی پنج‌ساله بتوانیم نیروی حوزه پرورشی را تأمین کنیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش درباره تخصیص اعتبار گفت: اعتبار در نظر گرفته ‌شده با تخصیص و نقدینگی متفاوت است اگرچه کمک‌های خوبی شده اما در بحث اعتبار با مشکل روبرو هستیم.

شکوهی اضافه کرد: طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزی (نماد) طرحی پیشگیرانه، رشد مدار ارتقایی و مراقبتی است که به‌صورت ائتلافی با مشارکت بخش‌های مختلف باهدف غربال‌گری، شناسایی، ارجاع، درمان و مددکاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تخصیص اعتبار برای طرح نماد مشکلاتی وجود دارد ادامه داد: طرح نماد باید در یک بازه زمانی پنج‌ساله در پوشش ۱۰۰درصدی اجرا شود و در زمان حاضر میز نماد در ۷۵۰مرکز مشاوره راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: طرح نماد در همه منطقه‌های آموزشی برخوردار و غیر برخوردار و متناسب با آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود و تلاش وزارت آموزش‌وپرورش این است که فارغ از موقعیت مناطق هرچند مناطق کم برخوردار به‌صورت ویژه دیده شدند، این طرح باقوت اجرا شود.

وی تأکید کرد: براساس ضریب محرومیت منطقه‌ها، تعداد دانش‌آموز و ضریب آسیب اجتماعی که از سیستم پایش می‌شود میزان تخصیص اعتبارات طرح نماد متفاوت است.

شکوهی گفت: مدرسه بازتابی از جامعه است و فضای ایزوله‌ نیست با این تفاوت که به لحاظ فضای فرهنگی و اجتماعی ممکن است کنترل بهتری در این فضا صورت گیرد و تلاش می‌شود آسیب‌ها مدیریت شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز