دکتر روح‌الله دهقانی:

هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷ آذر برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۲:۱۵:۰۵
کد خبر: ۹۳۶۶۹۶
هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷ آذر برگزار می‌شود
معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری هفتمین جشنواره فرهیختگان در روز چهارشنبه 27 آذرماه خبر داد و گفت: در این جشنواره از 77 اثر برگزیده پژوهشی تقدیر می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، نشست خبری دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، با حضور اصحاب رسانه در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر بابک نگاهداری در این نشست با تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش به پژوهشگران و فناوران، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از 25 هزار عضو هیأت علمی تمام‌وقت و 35 هزار عضو هیأت علمی همکار، یک جامعه علمی 60 هزار نفری در اختیار دارد و یک میلیون و 200 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل، تحقیق و فعالیت‌های فناورانه هستند.

رئیس هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امکاناتی نظیر بیش از 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه، 130 مرکز رشد، 1125 شرکت دانش بنیان فعال و... در اختیار دارد که مجموعه‌ای بزرگ و توانمند در حوزه پژوهش و فناوری محسوب می‌شود. این ظرفیت بزرگ انسانی و زیرساخت‌های پژوهشی، در کشور کم‌نظیر است.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این جشنواره به منظور ترویج و گسترش فرهنگ خلاقیت و نوآوری، شناسایی، تشویق و ایجاد انگیزه در پژوهشگران و فرهیختگان، افزایش سطح مهارت‌های فن‌آفرینان و تقویت انگیزه علمی و پژوهشی، 27 آذرماه با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنا، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده پژوهشگران، مخترعان و نوآوران برتر دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت ملی برگزار می‌شود.

دکتر نگاهداری خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره از اردیبهشت امسال با ابلاغ آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مربوطه به واحدها، کلید خورد و آثار برگزیده واحدهای دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری از تیرماه به دبیرخانه هفتمین جشنواره فرهیختگان رسید. در جشنواره امسال، از برترین‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های کتاب، مجله علمی، مقاله، طرح‌های پژوهشی، مرکز تحقیقات، آزمایشگاه، مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان، کرسی‌های ترویجی، معاون‌های پژوهشی برتر، رساله و پایان‌نامه، انجمن‌های علمی و پژوهشی، آموزشکده‌ها و مدارس سما، باشگاه پژوهشگران و نخبگان، قرآن‌پژوهان، کارآفرینان و واحدهای دانشگاهی نمونه تقدیر خواهد شد.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هفتمین جشنواره فرهیختگان در سه سطح واحدهای دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود و بخش ملی این جشنواره 27 آذرماه همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

افزایش سه تا پنج برابری جوایز نقدی برگزیدگان هفتمین جشنواره

وی با اشاره به داوری آثار و دستاوردهای پژوهشی استان‌ها برای انتخاب برگزیدگان هفتمین جشنواره فرهیختگان، گفت: پس از ارسال آثار پژوهشی استان‌ها به دبیرخانه جشنواره، جلسات منسجم و فشرده داوری با حضور 25 داور در گروه‌های مختلف علوم انسانی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و امور فناورانه برگزار شد. همچنین جوایز نقدی برگزیدگان هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی سه تا پنج برابر افزایش رشد داشته اشت.

رئیس هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رتبه‌بندی استان‌ها واحدهای برگزیده در حوزه پژوهش، تصریح کرد: در مجموع 77 اثر از 22 استان و 37 واحد دانشگاهی حائز بیشترین امتیاز شدند که واحد نجف‌آباد با 9 اثر منتخب، بیشترین امتیاز را به دست آورد. واحدهای اصفهان (خوراسگان)، یزد، تبریز، قزوین و رشت نیز به ترتیب حائز بیشترین امتیاز در هفتمین جشنواره فرهیختگان شدند.

وی افزود: به این ترتیب، استان‌های اصفهان (با 16 اثر منتخب)، یزد (با 7 اثر منتخب) و تهران و قزوین به صورت مشترک (با 6 اثر برگزیده)، رتبه‌های اول تا سوم استانی را به خود اختصاص دادند.

ارائه 178 محصول برتر برای عرضه در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری

دکتر نگاهداری، حضور دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در هفته پژوهش و فناوری عنوان کرد و گفت: در پی فراخوان دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای سراسر کشور، درمجموع بیش از 900 محصول پژوهشی و فناورانه به دبیرخانه این نمایشگاه معرفی شد که با توجه به محدودیت فضای غرفه دانشگاه آزاد اسلامی، 178 محصول برتر برای عرضه و نمایش انتخاب شدند. معیار انتخاب محصولات برتر، تولید انبوه، صنعتی بودن و جدید بودن آنها بود.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از 178 محصول برتری که برای عرضه و نمایش در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند، 115 محصول مربوط به حوزه ساخت و تولید (مکانیک، مکاترونیک و الکترونیک)، 25 محصول مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و نرم‌افزار، 16 محصول مربوط به صنایع دارویی، پزشکی و بهداشتی، 10 محصول مربوط به حوزه کشاورزی، 7 محصول مربوط به حوزه ساختمان و صنایع وابسته و 5 محصول مربوط به حوزه مواد و انرژی‌های نو اختصاص یافت. همچنین 17 محصول منتخب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز