دکتر موسی‌زاده:

برگزاری ۵۰ رویداد شتاب گام مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی در جهت توسعه اشتغال زایی است

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۳:۵۳:۳۷
کد خبر: ۹۳۷۲۸۱
برگزاری ۵۰ رویداد شتاب گام مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی در جهت توسعه اشتغال زایی است
دکتر محمدحسین موسی‌زاده مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار اعلام کرد: برگزاری ۵۰ رویداد شتاب گام مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی در جهت توسعه اشتغال زایی است

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدحسین موسی‌زاده مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار در استان البرز از برگزاری 50 رویداد شتاب تا پایان سال خبر داد. 

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن بازدید از غرفه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی با بیان اینکه استان البرز نیز همزمان با سایر استانهای کشور با حضور پرشکوه پژوهشگران و فناوران در این نمایشگاه پرچم استقلال در عرصه علم و فناوری را بالا برده است، اظهار داشت: امید است اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کما‌فی‌السابق به رسالت خویش در ارتقاء مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی بپردازند.

دکتر محمدحسین موسی‌زاده ضمن بیان خط مشی این دانشگاه در اشتغال‌زایی تصریح کرد: تلاش ما این است که در قالب برگزاری نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی در همه استانهای کشور، به عنوان یک دانشگاه مهارت‌ محور فرهنگ اشتغال‌زایی را ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم دفتر پژوهش و فناوری برگزاری رویدادهای استارت آپ یا شتاب به صورت تخصصی در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: در این راستا تا پایان سال 50 رویداد شتاب در کشور برگزار خواهد شد که تا کنون 18 رویداد برپا شده است. 

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه به ذکر تفاوت ماهوی رویداد شتاب با سایر نمایشگاه‌ها پرداخت و اذعان داشت: معمولا رویداهای شتاب به صورت یکروزه و تخصصی برگزار می‌شود و از آنجایی که ِمنتورینگ یا راهبری ما و حضور سرمایه‌گذارانِ ریسک‌پذیر در این رویداد بسیار حائز اهمیت است، معمولا این رویدادها 6 ماه زمان می‌برد.

 

وی با تأکید بر ظرفیت هر استان به عنوان محور برگزاری هر رویداد اذعان عنوان کرد: از همان ابتدا سعی شد نیازهای هر استان به عنوان محور رویدادهای شتاب تلقی و عملیاتی شود؛ لذا با توجه به اهمیت صنایع در استان البرز، رویدادهای شتاب در این استان با تمرکز ویژه بر روی صنایع مختلف برگزار می‌شود.

دکتر محمدحسین موسی‌زاده با بیان اینکه استارت آپ‌ها با دو هدف «افزایش بهره‌وری در صنعت» و « اشتغالزایی با تولید محصولات جدید» در هر استان و شهرستان برگزار خواهد شد، تأکید کرد: امید است دانشگاه جامع علمی کاربردی بتواند با ساماندهی رویدادهای شتاب گام موثری در جهت اشتغالزایی در سراسر کشور بردارد.

وی که در جمع اصحاب رسانه البرز سخن می‌گفت، با اشاره به مراکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: در حال حاضر بیش از یکصد مرکز نوآوری در کشور داریم که این مراکز به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. 

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تشریح اهداف مراکز نوآوری اظهار داشت: از همان آغاز به کار این مراکز، هدفگذاری دفتر پژوهش و فناوری این دانشگاه این بوده که مراکزی در دانشگاه جامع علمی کاربردی مجوز مراکز رشد و نوآوری دریافت کنند که خود منتال کپیتال و سرمایه‌گذار باشند،خصوصی بوده و به صورت تخصصی عمل کنند. وی افزود: گرچه این امر محدودیت‌هایی را ایجاد خواهد کرد اما سبب خواهد شد مراکز نوآوری محور اصلی انجام امور تخصصی استانی و کشوری محسوب شوند. 

دکتر محمدحسین موسی‌زاده با بیان اینکه 5 سال طول خواهد کشید تا نمود و اهمیت هر مرکز نوآوری در جامعه احساس شود و مردم باور کنند این مراکز می‌توانند گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کنند، گفت: یکی از شاخصه‌های مهم مراکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی خصوصی بودن آنها است کهنه تنها هیچ هزینه‌ای بر دوش دولت تحمیل نمی‌کنندکه در ازای فعالیت خود علاوه بر اشتغالزایی و رفع مشکلات ناشی از تحریم با ارائه ایده‌های نو پول به جامعه تزریق می‌کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: به منظور رفع برخی نیازهای پژوهشگران و فناوران کشور تلاش شد صندوقی را با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری راه‌اندازی کنیم که به امید خداوند متعال این صندوق تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهد شد. 

وی در پاسخ به این سوال که چه معیارها و ملاکهایی برای انتخاب دستاوردهای پژوهشی منتخب و مجوز ورود به نمایشگاه بین‌المللی وجود دارد، گفت: اولا دستاورد مورد نظر باید نیازمردم را رفع کند، ثانیابه صورت کالای آماده مصرفتولید شده باشد نه اینکه صرفا نمونه یا ماکتی ساده باشد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز