محسن حاجی میرزایی:

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۳:۲۵:۳۸
کد خبر: ۹۴۰۳۰۰
در آستانه فرارسیدن هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره) وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت گرامیداشت این روز پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در آستانه فرارسیدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به‌فرمان امام خمینی (ره) با صدور پیامی ضمن گرامیداشت این روز از دست اندرکارن سازمان نهضت سوادآموزی قدردانی کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش در بخشی از این پیام برریشه کنی بیسوادی تأکید و اظهار کرد: شاهد دستاوردهای امیدبخش در کاهش قدر مطلق بیسوادی، استقرار عدالت آموزشی، تسهیل دسترسی بیسوادان و کم‌سواد آن به فرصت‌ها و منابع آموزشی و تنوع‌بخشی به روندها و رویدادهای ارائه خدمات سوادآموزی در چهل‌ساله اخیر بوده‌ایم. متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

آموختن در تمامی ادیان الهی از مفهومی جهان‌شمول برخوردار است و قداست و ارزش ذاتی این مفهوم به‌اندازه‌ای است که خداوند علیم در قرآن کریم با سوگند به قلم و آنچه به‌وسیله آن نگاشته می‌شود نسخه‌ای شفابخش را معرفی کرده است.

براین باورم که سوادآموزی به‌عنوان فرصت دوم آموختن، حق اولیه بیسوادان و نیروی محرکه توسعه‌ی انسانی است که مسیر دستیابی جامعه به عدالت آموزشی، خودگردانی آموزشی، مهارت‌آموزی و مشارکت همه‌جانبه‌ی اجتماعی را هموار می‌کند.

اعتقاددارم سوادآموزی در تراز جمهوری اسلامی فراتر از یک اولویت آموزشی، درواقع یک سرمایه‌گذاری زیر بنایی برای آینده و اولین قدم به‌سوی توانمندسازی افراد جامعه برای استفاده از اشکال جدید سواد است.

در این راستا لازم است طراحی و تولید توسعه محور برنامه‌های سوادآموزی و تنوع‌بخشی به اشکال فرصت دوم آموزشی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و اهتمام در گسترش کارکردهای مهارت سواد در زندگی افراد بیسواد و کم‌سواد و توانمندی آنان را برای بهبود نقش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین رفاه و بهبود شرایط زندگی به‌طورجدی پیگیری نماییم.

هرچند کارهای زیادی انجام‌شده است، اهداف دست‌نیافتنی زیادی ازجمله ریشه‌کنی بیسوادی، طراحی و ارائه‌ی هدفمند برنامه‌های آموزشی خاص به افراد کم‌سواد در کنار توجه به تحریک تقاضا در باقی‌مانده‌ی بیسوادان برای حضور در برنامه‌های سوادآموزی همچنان پیش روی ماست.

در سایه‌ی چهل سال خدمت بی‌منت و همت و کار مضاعف همکاران خدوم در سوادآموزی، شاهد دستاوردهای امیدبخش در کاهش قدر مطلق بیسوادی، استقرار عدالت آموزشی، تسهیل دسترسی بیسوادان و کم‌سواد آن به فرصت‌ها و منابع آموزشی و تنوع‌بخشی به روندها و رویدادهای ارائه‌ی خدمات سوادآموزی بوده‌ایم که بدین مناسبت مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش و سخت‌کوشی همکاران محترم و فعالان عرصه سوادآموزی اعلام می‌نمایم و برای این عزیزان آرزوی توفیق دارم.

اطمینان دارم در سایه عنایت خداوند با ارائه‌ی طرح‌ها و برنامه‌های عالمانه‌تر قادر خواهیم بود دستاوردهای کشور را در این زمینه ارتقا دهیم و افق‌های روشن‌تری پیش رو داشته باشیم.

 

محسن حاجی میرزایی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز