رمضانی خبر داد

رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان پرسش مهر بیستم رئیس‌جمهوری

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۵:۰۴:۵۴
کد خبر: ۹۵۲۱۶۲
رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان پرسش مهر بیستم رئیس‌جمهوری
مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از رشد 20 درصدی پرسش مهر بیستم رئیس‌جمهوری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 2 میلیون نفراز دانش‌آموزان و فرهنگیان در پرسش مهر بیستم ثبت‌نام کردند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی اظهار کرد: در پرسش مهر بیستم که مهلت ثبت‌نام تا 17 دی‌ماه بود بیش از 2 میلیون و 598 هزار و 40 نفر دانش‌آموز و فرهنگی ثبت‌نام کردند که میزان مشارکت جشنواره پرسش مهر بیستم نسبت به نوزدهم بیش از 20 درصد افزایش داشته است که این تعداد در حوزه ادبی پژوهشی و سرود آوایی، نمایشی و فضای مجازی است.

وی با اشاره به تفکیک آماری شرکت‌کنندگان گفت: در حوزه ادبی پژوهشی 452 هزار و 960 نفر، در حوزه سرود و آوایی یک‌میلیون 392 هزار و 739 نفر و در حوزه فیلم و هنرهای نمایشی 34 هزار و 814 نفر در حوزه رسانه و فضای مجازی 66 هزار و 316 نفر و در حوزه دستی تجسمی 651 هزار و 211 نفر شرکت کرده‌اند.

رمضانی گفت: سؤالی که رئیس‌جمهوری مطرح کرد مطالبه اصلی دانش آموزان است و معاونت پرورشی و فرهنگی هم یکی از برنامه‌های مهمش ایجاد محیط بانشاط در مدارس است.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی درتفاوت برگزاری مسابقات فرهنگیان نسبت به سال‌های گذشته گفت: آثار از مدرسه مستقیم به دبیرخانه ستاد پرسش مهر ارسال شد تا بتوانیم راستی آزمایی دقیق‌تری داشته و فرهنگیان توانمند در این حوزه‌ها را شناسایی کنیم. همچنین ممکن بود در برخی مناطق نتوانند داوری دقیقی ازآثار فرهنگیان داشته باشند.

وی گفت: فرهنگیان در پرسش مهر رئیس‌جمهور می‌توانستند در 17 رشته شرکت کنند که برخی عناوین این رشته‌ها: شعر، داستان، وبلاگ، فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی، طراحی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور، نقاشی‌خط و نقاشی آبرنگ و نقاشی رنگ روغن است.

رمضانی بابیان اینکه فرهنگیان با شرکت در این قبیل جشنواره‌ها می‌توانند جریان ساز فرهنگی در کشور باشند و دانش آموزان را در این امر یاری کنند، اظهار کرد: با این جشنواره‌ها می‌توان در حوزه فرهنگ روح تازه‌ای دمید.

وی افزود: این پرسش مورد استقبال دانش آموزان و فرهنگیان قرارگرفته است و امیدواریم با حضور شخص رئیس‌جمهوری بتوانیم مراسم اختتامیه را باشکوه بیشتری برگزار کنیم.

شایان‌ذکر است؛ دبیرخانه پرسش مهر در تهران و کانون شهید مفتح در نظر گرفته‌شده است و در حال بررسی اولیه آثار ارسال‌شده به دبیرخانه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز