انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تبریز با دانشگاه جمهوریت سیواس ترکیه

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۴:۲۷:۱۷
کد خبر: ۹۵۶۳۹۱
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تبریز با دانشگاه جمهوریت سیواس ترکیه
دانشگاه تبریز و دانشگاه جمهوریت سیواس ترکیه در راستای توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر عالیم ییلدیز رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه ضمن دیدار با دکترمیررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.

دکترمجیدی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری، به برخی ظرفیت‌های دانشگاه تبریز در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: توسعه همکاری‌های بین المللی، حرکت در مرزهای دانش و مرجعیت علمی در منطقه از جمله راهبردهای این دانشگاه است.

وی افزود: با توجه به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه آماده هر گونه توسعه همکاری علمی با کشور ترکیه می‌باشیم و در همین راستا خواستار عملیاتی شدن تفاهم نامه‌های منعقده با دانشگاه‌های ترکیه هستیم.

دکترعالیم ییلدیز رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در دانشگاه تبریز در ادامه خواستار گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های تبریز و در رأس آنها با دانشگاه تبریز شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت‌های دانشگاه جمهوریت سیواس اضافه کرد: این دانشگاه در حال حاضر با داشتن ۵۳ هزار دانشجو، ۱۸ دانشکده، چهار مرکز پژوهشی و دو هزار استاد از جمله یکی از دانشگاه‌های قدیمی و بزرگ کشور ترکیه است و کسب رتبه اول جذب اعتبار برنامه اراسموس دربین دانشگاه‌های کشور ترکیه از افتخارات این دانشگاه است.

دکترعسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این دیدار پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های نوظهور را ارائه کرد و در ادامه خواستار توسعه برنامه اراسموس پلاس و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک شد.

در این دیدار همچنین طرفین در مورد برگزاری هفته علمی فرهنگی تبریز در شهر سیواس و به میزبانی دانشگاه جمهوریت سیواس توافق و تاکید کردند.

گفتنی است بازدید از مراکز رشد و نوآوری، کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز، بازدید از دانشگاه‌های شهید مدنی و صنعتی سهند و نیز دیدار با استاندار آذربایجان شرقی از جمله دیگر برنامه‌های دکتر عالیم ییلدیز رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه و هیات همراه وی در سفر به شهر تبریز بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز