رئیس پلیس پایتخت:

وجود ۱۵ هزار معتاد در سطح شهر تهران/جمع آوری روزانه ۵۰۰ معتاد از سطح شهر/برخورد جدی پلیس با تظاهر به روزه خواری/افزایش ۱۵ درصدی قیمت موادمخدر

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۰:۴۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۰۰۱۰
وجود ۱۵ هزار معتاد در سطح شهر تهران/جمع آوری روزانه ۵۰۰ معتاد از سطح شهر/برخورد جدی پلیس با تظاهر به روزه خواری/افزایش ۱۵ درصدی قیمت موادمخدر
سردار رحیمی تاکید کرد: دستور العمل وزارت بهداشت در رابطه با مقابله با کرونا در طرح جمع آوری معتادین به صورت کامل اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری رئیس پلیس پایتخت در محل کلانتری 116 مولوی هم زمان با آغاز طرح جدید جمع آوری معتادین متجاهر برگزار شد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در رابطه با طرح جدید جمع آوری معتادین گفت: مردم پایتخت گله می کردند که معتادین متجاهر برای آن ها مشکلاتی ایجاد کرده اند در همین راستا طرح جدید جمع آوری معتادین متجاهر در پایتخت کلید خورد. این طرح به صورت روزانه با همکاری دستگاه قضایی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

او افزود: از امروز روزانه 500 نفر جمع آوری می شوند و این افراد پس از غربالگری تحویل مراجع مربوطه می شوند. تمام افرادی که در سطح تهران جمع آوری می شوند به مدت یک سال در مراکز بازپروری نگهداری می شوند. حدود 15 هزار معتاد در سطح شهر پراکنده هستند و تمامی این افراد در روزهای آینده جمع آوری می شوند و در طی غربالگری از آن ها تست کرونا نیز گرفته می شود.

سردار رحیمی تاکید کرد: دستور العمل وزارت بهداشت در رابطه با مقابله با کرونا در طرح جمع آوری معتادین به صورت کامل اجرا خواهد شد. پس از دو ماه و بیست روز این طرح اجرایی شد و در این راستا لباس های مخصوص برای پرسنل ناجا تدارک دیده شد تا با رعایت اصول بهداشتی به سرانجام برسد.

رئیس پلیس پایتخت اظهارکرد: در این طرح پلیس مبارزه با موادمخدر، یگان امداد، دادستانی و پلیس پیشگیری مشارکت دارند. در این راستا منتظر هستیم تا بهزیستی و وزارت بهداشت ظرفیت های بیشتری ایجاد کنند تا تمامی این افراد جمع آوری شوند.

عملیات پلیس

این مقام انتظامی با تشریح طرح غربالگری اذعان کرد: در مسیر غربالگری در ابتدا از معتادین تست اعتیاد گرفته می شود تا شخصی به اشتباه به این مراکز منتقل نشود. در ادامه این افراد از نظر بیماری های واگیردار نیز مورد بررسی قرار می گیرند و سن آن ها نیز مشخص می شود زیرا افراد بالای 60 سال و پایین 18 سال در این مراکز نگهداری نخواهد شد و تدابیری برای این افراد و بانوان هنوز اندیشیده نشده است در انتها نیز از این افراد تست خون و کرونا نیز گرفته می شود.

سردار رحیمی با اشاره به خانه های توزیع موادمخدر و پاتوق ها در محله هرندی گفت: محله هرندی یکی از خواستگاه های اصلی خرده فروشان و معتادین در پایتخت است. در مرحله اول در مناطق، شوش، هرندی، مولوی، جاجرود و دره فرحزاد این طرح عملیاتی می شود در ادامه نیز این طرح سراسر شهر را پوشش خواهد داد. در چند روز اخیر پنج پاتوق معتادین در محله هرندی مسدود شده است.

این مسئول ارشد انتظامی تهران اظهار کرد: با توجه به مسدود شدن مسیرها در ایام کرونایی شاهد افزایش 15 درصدی قیمت موادمخدر بودیم. در روزهای اخیر چهار باند بزرگ موادمخدر در تهران منهدم شد و بالغ بر یک و نیم تن موادمخدر از این باندها کشف شد و تمام اعضای این شبکه توزیع موادمخدر دستگیر شدند.

سلاح

سردار رحیمی در رابطه به تظاهر به روزه خواری تذکر جدی داد و گفت: افرادی که عذر شرعی نیز دارند در مناطق عمومی نمی توانند تظاهر به روزه خواری کنند. و با صنوفی که توزیع غذا را انجام می دهند برخورد می‌شود و تاکنون 45 مورد از این صنوف تعطیل شده اند. از مردم خواهشمندیم شان ماه رمضان را رعایت کنند زیرا غالب مردم روزه دار هستند.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص مراسم شب های قدر گفت: تا این لحظه ستاد ملی کرونا هیچ مجوزی برای تجمع در شب های قدر را نداده است. افرادی که با تعداد بسیار کم در محل های شخصی خود مراسم برگزار می کنند مربوط به خودشان است اما مجوز تجمع عمومی داده نشده است.

معتاد

سردار سرتیپ حسین رحیمی با اشاره به برخورد با قهوه خانه ها در ایام کرونایی تاکید کرد: رستوران های لاکچری و قهوه خانه هایی که به صورت مخفیانه بر خلاف پروتکل های وزارت بهداشت فعالیت می کنند با آن ها برخورد می‌شود و با سایر موارد نیز برخورد می شود. ما معتقد هستیم درصدی از بودجه شهرداری تهران تا آن مقداری که خود مسئولین شهری صلاح می دانند در خصوص ایجاد نظم و امنیت شهر باید هزینه شود.

متادون

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز