محسن هاشمی:

تخریب زیست محیطی ریلی کمتر از خودرویی است/ ساخت تونل تهران- شمال یکی از آرزوهاست

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۵:۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۰۳۶۶
تخریب زیست محیطی ریلی کمتر از خودرویی است/ ساخت تونل تهران- شمال یکی از آرزوهاست
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرحی که چندی پیش برای تردد میان تهران و شمال مطرح کرده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، از طرحی سخن گفت که بنا داشته در گذشته ارائه دهد. این طرح ساخت تونل برای حرکت از تهران به شمال در 15 دقیقه بوده پاما برخی افراد به مشکلات زیست محیطی این گونه طرح‌ها انتقاد وارد کردند.

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در گفتگو با خبرگزاری برنا در این خصوص گفت: این طرح جزو آرزوها بوده و زیر زمینی است.

او در خصوص مشکلات زیست محیطی که این طرح به دنبال دارد، افزود: برای انجام چنین طرح هایی بحث های زیست محیطی را بررسی می کنند. این طرح روی زمین اجرا نمی شود و کاملا زیر زمین است.

هاشمی با بیان اینکه تونلی شبیه به همین طرح با وسعت 57 کیلومتر در سوئیس هم ساخته شده، بیان کرد: مسائل زیست محیطی مورد بررسی قرار گرفته است. به عنوان مثال هنگام ساخت ممکن است آب زیادی جذب تونل شود و مانند زهکش عمل کند و منجر به خشک شدن چشمه‌ها شود اما به خاطر اینکه این اتفاق رخ ندهد راه حل وجود دارد تا آب داخل تونل نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بحث زیست محیطی این طرح یک هزارم اتوبان است و خیلی کمتر از ساخت زیان بار اتوبان است.

او با بیان اینکه همه چیز نسبی است، خاطرنشان کرد: بحث‌های زیست محیطی ریلی بسیار کمتر از بحث خودرویی است که نباید این امر را فراموش کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز