مجید هداوند مطرح کرد:

امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی حضوری است/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون‌ها

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۲:۰۷:۰۵
کد خبر: ۱۰۰۱۰۰۶
امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی حضوری است/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون‌ها
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به تشریح نحوه اخذ آزمون از دانش آموزان استثنایی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید هداوند، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، درباره چگونگی سنجش و ارزشیابی دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه گفت: در شرایط کنونی آزمون‌های دوره ابتدایی معلم محور و بر اساس ارزیابی معلم، فعالیت‌های مستمر در فضای مجازی دانش آموز  انجام می‌شود.

 او افزود: در ارتباط با بحث امتحانات نهایی سه گروه دانش آموز آسیب دیده بینایی، شنوایی و معلول جسمی حرکتی داریم که در شرایط کنونی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این دانش آموزان علاوه‌بر وقت اضافه برای پاسخگویی به سوالات امتحانی به منشی واجد شرایط نیاز دارند که به سازمان سنجش اعلام شده است.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: برای مثال دانش آموز آسیب دیده بینایی به منشی برای پاسخگویی به سوالات امتحانی نیاز دارد. با توجه به اینکه گفت‌وگوی دانش آموز و منشی در پاسخگویی در سوالات امتحانات برای مابقی دانش آموزان ایجاد مزاحمت نکند با رعایت فاصله اجتماعی منشی و دانش‌آموز در کلاس‌های تک نفر  و با رعایت فاصله اجتماعی اقدام به پاسخگویی می‌کنند.

هداوند گفت: تعداد دانش آموزان در امتحان نهایی به وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است. دانش آموزان جسمی و حرکتی هم برای پاسخگویی به سوالات نیاز به منشی دارند و در  حوزه‌های امتحانی پیش بینی‌هایی برای آنها انجام شده است.

 او افزود: برای اینکه در روند پاسخ به سوالات ایجاد مزاحمت نشود، دانش آموزان به شکل تک نفر به برگزاری آزمون می‌پردازند. دانش آموزان آسیب دیده شنوایی هم برای شرکت در امتحانات مشکلی ندارند. برای مثال در آزمون زبان خارجه با هماهنگی سازمان آموزش و پروش با هماهنگی سازمان سنجش و دبیران واجد شرایط انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز