تولید سالانه ۷ میلیون ماسک در سال توسط هلال احمر/اعطای کمک به ۵۰۰ هزار بیمار صعب العلاج/ مردم از سفر پرهیز کنند

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۴۹۶۵
تولید سالانه ۷ میلیون ماسک در سال توسط هلال احمر/اعطای کمک به ۵۰۰ هزار بیمار صعب العلاج/ مردم از سفر پرهیز کنند
رئیس جمعیت هلال احمر کشور پس از بازدید از کارخانه سها از خودکفایی در تولید اقلام حفاظتی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کریم همتی، رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور در جریان بازدید از کارخانه سها گفت: این کارخانه یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کشور است که در استان البرز قرار دارد. با توسعه این کارخانه در مبحث تولید تجهیزات مقابله با کرونا و تجهیزات حفاظتی به خودکفایی در کشور رسیدیم.

تامین کافی تجهیزات حفاظتی در صورت بروز پیک دوباره کرونا

او افزود: در خصوص پیک مجدد بیماری کرونا نیز جای نگرانی وجود ندارد و در صورت شیوع مجدد در زمینه تامین تجهیزات مراقبتی و حفاظتی هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

تولید سالانه 7 میلیون ماسک در کارخانه سها

همتی در خصوص میزان تولید ماسک در این مجتمع اظهار کرد: در این کارخانه ماسک سه لایه با کیفیت خوب و به تعداد 7 میلیون قطعه در سال تولید می شود. همچنین 1 میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده در سال در این مجتمع تولید می شود و به اولین مجموعه ای تبدیل شدیم که توانست مجوز صادرات از سازمان غذا و دارو دریافت کند.

نگرانی برای وجود کمبود تجهیزات حفاظتی وجود ندارد

همتی تاکید کرد: پس از اشباع بازار داخلی از این محصولات، صادرات نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. مساله مهم این است که مردم با خیالی آسوده در این خصوص رفتار کرده زیرا هیچ کمبودی در عرصه تجهیزات حفاظتی وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در خصوص خط تولید آنژوکت در کارخانه سها تصریح کرد: خط تولید این قطعه از سال 84 متوقف شد اما امروز شاهد راه اندازی مجدد آن خواهیم بود و سالانه 7 میلیون قطعه در سایزهای مختلف در این کارخانه تولید خواهد شد.

رفع انحصاری نیاز ست‌های تالاسمی در کشور

همتی گفت: در کارخانه سها تولید ست های تالاسمی یک روند مثبت را داشته است به گونه ای که به صورت انحصاری می توانیم نیاز کشور را در این خصوص برطرف کنیم.

او افزود: صافی دیالیز یک محصول استراتژیک است که این مورد نیز در داخل کشور تولید می شود و فقط در هالوفایورها هنوز به خودکفایی نرسیده ایم. امید است تا پایان سال نیمی از نیاز کشور در این زمینه توسط هلال احمر تولید شود.

همتی در خصوص تنوع محصولات ارائه شده در کارخانجات هلال احمر گفت: 20 محصول مختلف توسط کارخانجات هلال احمر تولید می شود که مجموعا 600 میلیون، تعداد تولید این محصولات در سال است.

همتی تاکید کرد: در این کارخانه روزانه 4000 عدد شیلد تولید می شود. در آینده نیز بحث سرم سازی نیز در دستور کار قرار می گیرد.

توزیع 300هزار بسته حمایت معیشتی میان اقشار آسیب پذیر

رئیس هلال احمر کشور گفت:  300 هزار بسته حمایتی در راستای رزمایش همدلی میان اقشار آسیب پذیر توزیع شده است و این روند خداپسندانه را ادامه خواهیم داد.

او افزود: تمامی کمک های مردمی نیز به دست نیازمندان رسیده است که در این خصوص پس از ماه رمضان شفاف سازی خواهد شد.

مردم از سفر بپرهیزند

معاون ریاست جمهوری در خصوص کنترل مبادی شهرها در تعطیلات پیش رو اذعان کرد: این مقوله مطرح نیست و غربالگری و کنترل صورت نمی گیرد. از مردم می خواهیم در این زمینه به توصیه های وزارت بهداشت توجه کند و اکیدا توصیه می کنیم مردم از سفر پرهیز کنند. در راستای مقابله با کرونا عملکرد ما نسبت به بسیاری از کشورها بهتر بود و کمتر در این زمینه نسبت به بسیاری از کشورهای برخوردار آسیب به ما وارد شد.

او در پایان گفت: برخی از مردم همچنان به تجهیزات حفاظتی نیاز دارند و تا زمانی که این نیاز برطرف نشود، صادرات در دستور کار قرار نخواهد گرفت. در همین راستا به 500 هزار بیمار صعب العلاج نیز کمک هایی اعطا شد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز