شهردار منطقه ۹ تهران خبر داد:

تبدیل فلکه آزادی به میدان/ افتتاح کلینیک استاد معین تا دوماه دیگر/ زیرگذر استاد معین به کجا می‌رسد؟

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۲:۰۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۵۷۵۹
تبدیل فلکه آزادی به میدان/ افتتاح کلینیک استاد معین تا دوماه دیگر/ زیرگذر استاد معین به کجا می‌رسد؟
مصطفی موسوی به تشریح طرح ساماندهی برج آزادی، تکمیل پروژه بزرگراه یادگار امام (ره)، دوطرفه شدن زیرگذر استاد معین و افتتاح کلینیک شهرداری منطقه 9 تهران، پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مصطفی موسوی، شهردار منطقه 9 تهران، با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام این منطقه گفت: پروژه‌هایی وجود دارند که از سال‌های گذشته و زمان شهرداران پیشین، ناتمام مانده که ما تلاش می‌کنیم هرچه زودتر به پایان برسند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که ناتمام به دست ما رسید، مجتمع فرهنگی کوثر است که اگر بحران‌های مالی و اقتصادی پیش نیاید آن را افتتاح می‌کنیم.

موسوی تصریح کرد: اصولا برنامه‌هایی که پیش‌بینی کردیم شامل پروژه‌های کوتاه مدت با مقیاس محلی است تا بتوانیم انجام دهیم و شرایط را بهبود بخشیم.

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: اگر شرایط اقتصادی کمی بهبود پیدا کند پروژه نیمه کاره تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) را به پایان می‌رسانیم اما از آنجایی که این پروژه فرامنطقه‌ای است و نیاز به پول زیادی دارد باید منتظر بهبود شرایط بمانیم.

او افزود: طرح ساماندهی میدان آزادی یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار خود قرار دادیم و دنبال این هستیم تا مرحله طراحی و تصویب این طرح پیش برویم.

موسوی با اشاره به تفاوت فلکه و میدان گفت: دکتر پاکزاد متخصص شاخص طراحی شهری بسیار روی کلمه فلکه و میدان حساس هستند. میدان در سبقه شهرسازی ایرانی، فضایی برای تعاملات اجتماعی بوده اما متاسفانه به مرور زمان با ترافیک و ورود خودروها، فلکه‌هایی در سطح شهر ایجاد شده که اشتباهی به آنها میدان می‌گوئیم و کسانی که نگاه تخصصی ندارند تفاوت این دو را درک نمی‌کنند.

او افزود: برای اینکه مردم میدان و فلکه را اشتباه نگیرند باید به آن پلازا گفت به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم فلکه آزادی را به میدان یا پلازای آزادی تغییر دهیم.

موسوی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در طرح جامع شهر تهران اطراف برج آزادی به صورت ویژه دیده شده به همین دلیل با سفارش شهردار تهران یک مهندس مشاور سال‌ها روی این پروژه کار کرد اما به بن‌بست رسید.

او افزود: دلیلش این بود که بخشی از این طرح مربوط به فرودگاه است و چون این محدوده در اختیار نظامی‌ها قرار دارد این زمین ها را در اختیار شهر قرار ندادند و تا سال‌ها امکان جابجایی وجود ندارد.

موسوی تصریح کرد: ما در حال حاضر روی پلازای آزادی کار می‌کنیم و منتظر هستیم با سرمایه گذاری بخش خصوصی این امر در سطوح بالاتر تصویب شود.

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به دوطرفه شدن زیرگذر استاد معین گفت: این زیرگذر از زمان طراحی تا افتتاح با اختلاف نظر کارشناسان مواجه بود برای مثال در حالی که شهردار منطقه 2 مخالف بود، شهردار منطقه 9 به شدت پیگیری کرد و بالاخره با تصمیم مدیریت شهری این پروژه استارت خورد.

او افزود: در حال حاضر مطالعات به جمع‌بندی رسیده و چندین بار حوزه حمل و نقل ترافیک با مشاورین متفاوت تحقیق کردند اما هنوز نتیجه آن به ما ابلاغ نشده است فعلا چیزی که به درستی انجام شده این است افتتاح این زیرگذر و یک طرفه بود آن از شمال به جنوب مشکل ترافیکی  چندانی ایجاد نمی کند.

موسوی بیان کرد: مسئله دیگر امتداد خیابان استاد معین از میان پادگان جی و رسیدن آن به سی متری جی است که باید یکی از این بن بست‌ها باز شود اما به دلیل اختلاف نظرهایی که وجود داشت، ارتش و وزارت دفاع اجازه بازگشایی این مسیر را ندادند.

او افزود: شاید در آینده زیرگذر استاد معین دوطرفه شود چون خط کشی های آن انجام شده است اما به دلیل ایجاد نشدن شوک ترافیکی این کار هنوز انجام نشده است.

موسوی گفت: برخی موضوعات باید در سطح بالاتر و کمیسیون ماده 5 بررسی شود که ما در شهرداری منطقه 9 پیگیر آن هستیم.

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به لزوم احداث درمانگاه در این منطقه تصریح کرد: شهرداری‌های مناطق، کلینیک‌های شهرداری دارند که هم برای همکاران و هم برای مردم قابل استفاده است اما منطقه 9  از این خدمات محروم بوده است.

او افزود: با زحماتی که شهردارهای پیشین کشیده‌اند توانستیم یکی از ساختمان‌های موجود در  خیابان استاد معین بالاتر از پادگان را تبدیل به کلینیک کنیم که در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد و ان‌شاءالله در 2 ماه آینده افتتاح می‌شود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز