احداث ۱۰ کیلومتر آتش بر در منطقه استهبان

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۰:۰۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۵۹۳۱
احداث ۱۰ کیلومتر آتش بر در منطقه استهبان
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان از ایجاد 10 کیلومتر آتش بر در منطقه حساس به آتش سوزی کوه تودج استهبان توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استهبان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجاهد مهدی علیشاهی با اعلام این خبر گفت : منطقه کوه تودج یکی از جنگل های بسیار زیبا و دارای پوشش بی نظیر درختانی از قبیل ارس و کیکم است و هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه جذب می شوند. 

او افزود: وسعت این منطقه ده هزار هکتاربوده و تنها ذخیره گاه جنگلی اُرس استان نیز در همین منطقه واقع شده است و همین مساله اهمیت حفاظت و مراقبت از این ذخیره گاه ارزشمند ژنتیکی را دوچندان نموده است .  

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان در تشریح عملیات احداث آتش گفت : به دلیل صعب العبور بودن منطقه عملیات ایجادآتش بر توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و با سختی فراوان بوسیله تراکتور صورت گرفت .   

علیشاهی گفت :ایجاد آتش بُر شیوه ای مقابله ای در زمان وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی است . در این روش محدوه های طبیعی به چندین زون تقسیم شده و پوشش گیاهی بصورت خطی به عرض حداقل 2 متر بوسیله ابزار هایی همچون تراکتور پاکسازی میشود .

به این ترتیب در صورت بروز حریق در این مناطق ، خط پیش رونده آتش ضمن برخورد با آتش بُر متوقف شده و جلو گسترش  و سرایت آن به دیگر مناطق گرفته خواهد شد . 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز