تاثیرات اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا چیست؟

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۱۷:۳۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۶۶۰۸
تاثیرات اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا  چیست؟
هراس از ابتلا به بیماری کرونا می‌تواند زمینه ایجاد استرس و اضطراب را در افراد فراهم آورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ترس از ابتلا به بیماری کرونا می‌تواند در حالت عمومی زمینه ایجاد استرس و اضطراب را فراهم آورد و از علائم و اثرات اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حمله عصبی: حملات عصبی ناشی از اضطراب می‌توانند منجر به بروز علائم فیزیکی مختلفی در بدن شوند که از آن جمله می‌توان به تپش قلب، درد قفسه سینه و سبکی سر اشاره کرد و در این حین ممکن است تا حس گرم شدن بدن را نیز تجربه کنید.

افسردگی: اضطراب مزمن می‌تواند خطر افسردگی را افزایش دهد. علائم آن عبارت‌اند از جمع گریزی، کاهش علاقه به فعالیت‌هایی که زمانی دوست داشتید انجام دهید و احساس گناه یا ناامیدی.

دردهای عضلانی و پراکنده: اضطراب صرفاً به‌صورت روانی در افراد بروز نمی‌کند و گاهی در عضلات و دیگر بخش‌های بدن خود را نشان می‌دهد.

افزایش فشارخون: با افزایش اضطراب و نگرانی در بدن فشارخون هم بالا می‌رود.

مشکلات تنفسی: اضطراب می‌تواند باعث تنفس سریع و کم شود و در مواردی که فرد حمله عصبی را تجربه کند این وضعیت شدت بیشتری می‌یابد.

تپش قلب: تپش قلب معمولاً به دنبال بروز حملات عصبی رخ می‌دهد اما اضطراب هم عموماً باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و در این موارد احساس می‌کنید که قلبتان ضربان بیشتری پیداکرده و بیشتر می‌تپد.

اینفوگرافی

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز