انجام آزمایش برای استخدام معلمان در ایام کرونا

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۸:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۷۴۸۷
انجام آزمایش برای استخدام معلمان در ایام کرونا
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در رابطه با لزوم مراجعه معلمان در شرف استخدام به مراکز درمانی برای انجام برخی آزمایشات در ایام کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ براساس قانون هر سازمان قبل از استخدام نیرو باید تحت آزمایشات متعدد قرار بگیرد تا به این شکل سازمان مربوطه از سلامت فرد مطمئن شود. این مقوله در روزهایی کرونا می‌تواند مشکلات متعدد را برای افراد به‌دنبال داشته باشد. در این رابطه برخی معلمان از انجام آزمایش برای طی روند استخدامی در ایام کرونا گلایه داشتند. خواسته این معلمان تعویق این آزمایشات برای ماه‌های مرداد و یا شهریور است که جریان کرونا تا حدودی تسهیل بخشیده شود چراکه با حضور در مراکز درمانی استرس ابتلا وجود دارد.

یارمحمد حسین‌بر، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، درباره آزمایشات نیروهای استخدامی برای جذب در آموزش و پرورش با توجه به تمهیدات بهداشتی در این روزهای کرونایی گفت:  از زمان دریافت مجوز تا اعلام فراخوان روند سه ماهه طی می‌شود. امید است تا زمان آزمون از شدت کرونا در کشور  کاسته شود. هرچند در صورت وجود کرونا تمهیدات بهداشتی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا اجرا می‌شود.

به گفته او در این اقدام باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود. بر اساس زمان‌بندی‌های انجام شده از هر گونه آسیب به فرد جلوگیری می‌شود و جای نگرانی نیست.

حسین‌بر در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه امکان لغو آزمایشات وجود دارد یا خیر؟ تاکید کرد: برای شغل معلمی احراز شایستگی‌ها و توانمندی‌های جسمی ضرورت دارد، آزمایشات در روند استخدام معلمان در راستای احراز شایستگی‌های این قشر برگزار می‌شود. به عبارت دیگر اخذ آزمایشات و سلامت فرد پیش نیاز شغل معلمی است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج زمان سه ماه طول می‌کشد، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا آخرین آزمون استخدامی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، طبیعتا در روند این آزمون اگر کرونا وجود داشته باشد، آزمایشات بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز