مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور:

کرونا سیستم آموزشی کشور را متوقع کرده است/ عدالت آموزشی در تمامی مناطق رخ نداد/ ۹۰ درصد آموزش عشایر در اسفندماه به اتمام می‌رسد

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۹:۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۹۲۷۶
کرونا سیستم آموزشی کشور را متوقع کرده است/ عدالت آموزشی در تمامی مناطق رخ نداد/ ۹۰ درصد آموزش عشایر در اسفندماه به اتمام می‌رسد
محمدرضا سیفی با بیان اینکه کرونا سیستم آموزشی در مناطق عشایری را متوقع کرده است، گفت: کیفیت آموزش در ایام کرونا نسبت به گذشته در مناطق عشایری افزایش یافته است.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور، درباره عدالت آموزش در مناطق روستایی و عشایری در ایام کرونایی گفت: عدالت آموزش در ظاهر و پوسته خود به این معناست که نوآموزان را وارد مدرسه کند. کشور ما در این زمینه یک کشور پیشرو است و تاکنون توانسته 97/8 دانش آموزان را وارد مدرسه کند.

او افزود: عدالت آموزشی به معنای واقعی کلمه برخورداری یکسان و برابر تمامی دانش آموزان از آموزش‌های با کیفیت است. در حالی که در این زمینه سیستم آموزش و پرورش کشور دچار نقصان شده و همچنان در زمینه ارتقای آن در تلاش هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور به تشریح اینکه کرونا چگونه توانسته عدالت آموزشی را تحت تاثیر قرار دهد، پرداخت و افزود: قبل از هر اقدام تعداد مدارس و دانش آموزان در مناطق محروم و برخوردار شناسایی شده و در هر منطقه زیرساخت‌های دسترسی به اینترنت تحت بررسی قرار گرفته است.

سیفی اظهار کرد: اینکه چه تعداد دانش‌آموز اینترنت داشتند و از تجهیزات هوشمند برای استفاده از شبکه شاد برخوردار هستند باید تحت بررسی قرار گیرد.

او تاکید کرد: از بین 185 هزار دانش آموز عشایری کشور تعدادی حتی از برق برخوردار نیست، دیگر چه برسد به اینکه امکان دسترسی به اینترنت و دیگر تجهیزات پیشرفته وجود داشته باشد.

 سیفی اظهار کرد: از سال گذشته دستورالعملی برای دانش آموزان ساکن در مناطق صعب العبور که امکان دسترسی به اینترنت نداشته و از شرایط نامناسب برخودار هستند، تحت بررسی قرار گرفته تا  سیستم آموزشی برای این افراد تداوم داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: درس نامه‌هایی در قالب بسته‌های آموزشی طراحی و به دانش آموزان در عشایر تحویل داده شد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور با بیان اینکه در این اقدام از ظرفیت اولیا، خواهر و برادر بزرگتر تحت عنوان معلم یار استفاده شد، تاکید کرد: برخی از بهیاران نیز در روستاها دستگاه  دی وی دی تهیه و برنامه‌ها را از شبکه آموزشی تلویزیون ضبط کرده و در اختیار دانش آموزان در مناطق عشایری قرار دادند.

سیفی افزود: برخی از دانش آموزان نیز با استفاده از ظرفیت شبکه استانی، رادیو و ... در راستای تحقق عدالت آموزشی، استفاده کردند. بنده براین باور نیستم که عدالت آموزشی در تمامی نقاط رخ داده است، اما به باور  بنده کرونا یک فرصت بود.

 او درباره عملکرد سیستم آموزشی کشور در کرونا گفت: سیستم آموزش و پرورش ایران در بین 148 کشور درگیر کرونا عملکرد مناسبی داشته است. برای مثال در گذشته برای دانش آموز عشایری سرباز معلم می‌فرستادیم اما از آموزش بی‌کیفیت برخوردار می شدند. در شرایط کرونا این دانش آموزان به بسته‌های آموزشی، درس نامه‌ها، شبکه شاد و برنامه‌های تلویزیون دسترسی پیدا کردند.

 سیفی افزود: در پساکرونا این گونه اقدامات در سیستم آموزشی کشور توقع  ایجاد می کند و دیگر نمی‌توان روند آموزش در مناطق عشایری را در حد سرباز معلم کاهش داد.

این مقام مسئول درباره برنامه ریزی های انجام شده در صورت شدت یافتن کرونا گفت: برنامه‌های آموزشی همچنان ادامه دارد. در تابستان نیز مدرسه تابستانی برگزار می‌شود. در مهر هم در صورت بازگشایی مدارس همچنان برنامه های آموزشی در فضای مجازی و رسانه ها برگزار می‌شود.

 به گفته او در مناطق عشایری در اسفند ماه 90 درصد آموزش ها محقق می شود، چون نوع آموزش آنها به دلیل ییلاغ و قشلاق به اتمام می رسد.

سیفی با بیان اینکه کرونا سیستم آموزشی در مناطق عشایری را متوقع کرده است، افزود: کیفیت آموزش در ایام کرونا نسبت به گذشته در مناطق عشایری افزایش یافته است. در این شرایط دیگر سیستم آموزشی نمی‌توان به سرباز معلم در روند آموزش این افراد اکتفا کند.  

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز