رئیس انجمن متخصصان داخلی:

موج بعدی کرونا در راه است/ کرونا در مدفوع بهبودیافتگان وجود دارد

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۵:۴۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۰۸۳۳
موج بعدی کرونا در راه است/ کرونا در مدفوع بهبودیافتگان وجود دارد
ایرج خسرونیا با بررسی تبعات تعطیلات اخیر گفت: 14 روز آینده تعداد مبتلایان به کرونا افزایش پیدا می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ انتشار فیلم هایی در فضای مجازی از شهرهای مختلف حاکی از بی‌توجهی یا کم توجهی افراد به حفظ نکات بهداشتی و شیوع کروناست. در برخی مناطق نیز انگار کرونا به اتمام رسیده و خبری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و حتی برخی افراد عنوان می کنند مگر کرونا تمام نشده است؟

ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران درباره  تبعات بی‌توجهی یا کم توجهی به کرونا گفت: تاکنون رسانه‌ها  و وسایل ارتباط جمعی فعالیت مناسبی در این زمینه انجام نداده و مسئولان امر هم به بازگشایی ادارات، رستوران‌ها و ...  پرداخته‌اند که همین امر هم باعث بروز و تشدید ویروس می شود. با این تفاسیر موج دوم کرونا در راه است.

 او افزود:  در شرایط کنونی مسئولان امر و وسایل ارتباط جمعی باید بیش از پیش در راستای آگاهی بخشی جامعه عمل کند.

 خسرونیا اظهارکرد: بر اساس بررسی‌های محققان چینی بر روی مبتلایان به کرونا بعد از بهبودی  به نتیجه رسیدند که ویروس کرونا بعد از 50 روز  در حلق و مدفوع فرد باقی مانده است. در این شرایط باید گفت که با این حجم جمعیت در مراکز عمومی کشور موج دوم کرونا در اسرع وقت آغاز می‌شود.

این مقام مسئول گفت: برای مثال در قضیه بستن کمربند ایمنی در خودرو تا قبل از اعمال جریمه نقدی هیچ کس تمایل به این اقدام نداشت اما بعد از اعمال سیاست‌های تنبیهی بستن کمربند از سوی رانندگان جدی گرفته شد. هم‌اکنون در کشورهای پیشرفته فرد در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جریمه می‌شود.

خسرونیا با بررسی تبعات تعطیلات اخیر افزود: 14 روز آینده تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یدا می کنند.

// انتهای پیام: 3

نظر شما
پرونده ویژه