محسنی بندپی:

۶۵ درصد سارقان، ساکن تهران نیستند/کاهش ۷ درصدی سرقت در تهران/فعالیت ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه/پایتخت ۸۰ کلانتری کم دارد

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۵۴۱
۶۵ درصد سارقان، ساکن تهران نیستند/کاهش ۷ درصدی سرقت در تهران/فعالیت ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه/پایتخت ۸۰ کلانتری کم دارد
استاندار تهران تاکید کرد: در وقوع جرم کاهش داشته ایم اما در کشفیات افزایش داشته ایم. اگر پلیس از تجهیزات و امکانات بالایی برخوردار باشد، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در جریان بازدید از کشفیات طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در گذشته ۲۹ درصد از سرقت کل کشور در تهران رقم می خورد. در پایان سال ۹۸ این عدد به ۲۱.۸ درصد رسیده است. از سوی دیگر معضلی که در این عرصه وجود دارد این است که ۶۵ درصد از سارقان که در تهران دستگیر می شوند، محل سکونت آن ها در تهران نیست.

او با اشاره به اقدامات تحسین برانگیز پلیس پایتخت اظهار کرد: شاهد اقدامات ارزشمند و اثربخشی در راستای ارتقا بخشیدن به سلامت روحی و روانی شهروندان تهران توسط نیروی انتظامی پایتخت بوده ایم.

استاندار تهران تاکید کرد: در وقوع جرم کاهش داشته ایم اما در کشفیات سرقت افزایش داشته ایم. اگر پلیس از تجهیزات و امکانات بالایی برخوردار باشد، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، به همین منظور در استانداری تکلیف کرده ایم حتی المقدور در تجهیزات پلیس  کمک کنیم.

محسنی بندپی در خصوص بهره گیری پلیس پایتخت از دوربین های سطح شهر اذعان کرد: برخوردار کردن پلیس از لحاظ الکترونیکی را در جلسه‌ای که امروز داشتیم، تصویب کرده ایم و از شهرداری هم درخواست داشتیم تا دوربین های الکترونیکی که دارند را در اختیار پلیس قرار دهند. ۸۵ درصد از زورگیری ها توسط موتورسیکلت سواران بدون هویت انجام می شود که از این طریق می توان آن ها را شناسایی کرد.

استاندار تهران با اشاره به فعالیت ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در پایتخت گفت: بین ۳.۵ تا ۴ میلیون موتورسیکلت سوار بدون هویت در این شهر داریم که ۸۵ درصد از زورگیری ها توسط همین موتورسیکلت سواران انجام می شود.

محسنی بندپی گفت: پایتخت ۸۰ کلانتری کم دارد تا به حد معمول از لحاظ تعداد کلانتری ها برسد. در همین راستا مصوب کرده ایم که دو قطعه زمین در هر منطقه برای ساخت کلانتری از سوی شهرداری تعلق بگیرد.

او تاکید کرد: پایتخت به ۸۰ کلانتری دیگر احتیاج دارد و باید همگی برای تأمین این خلا تلاش کنیم. در اولین جلسه شورای شهر پایتخت حضور پیدا می کنم و بار دیگر این موضوع را متذکر می شوم. اگر دوستان شهرداری به این موضوع اهمیتی ندهند، از اهرم های دیگری برای اجرا کردن این تصمیمات استفاده خواهم کرد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز