یک متخصص عفونی:

چاق‌ها مراقب کرونا باشند

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۰۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۸۱۵۰
چاق‌ها مراقب کرونا باشند
محمدرضا صالحی گفت: یکی از علل مهم مرگ‌ومیر در ابتلا به عفونت‌های مختلف به ویژه کرونا، چاقی است.

 به گزاش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روز قبل سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان، درباره سبک زندگی و تاثیر آن بر ابتلا به کرونا گفت سالانه 380 هزار مرگ در کشور رخ می‌دهد که 313 هزار مرگ به دلیل بیماری‌های غیر واگیر همچون ایدز، بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی، دیابت و بیماری‌های ناشی از سبک زندگی است. بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون 12/6  از مبتلایان به کرونا در سنین زیر 50 سال بیماری زمینه‌ای نداشته و فقط چاق هستند.

کرونا در افراد چاق شدیدتر است

 محمدرضا صالحی، متخصص عفونی، گفت: یکی از علل مهم مرگ‌ومیر در ابتلا به عفونت‌های مختلف به ویژه کرونا، چاقی است.

او افزود: چاقی یک پارادایم نقص ایمنی محسوب می‌شود که دچار عفونت‌های شدیدتری می شوند. برای مثال در بین بیماران مبتلا به کرونا یک زن چاق  35 ساله بود او بعد از 4 روز ابتلا به کرونا به پزشک مراجعه کرد و ظرف 48 ساعت به کرونای شدید دچار شد.

او افزود: مردم جامعه ما از بی‌تحرکی رنج می‌برند. در حالی که بی‌تحرکی باعث اضافه وزن و چاقی در بین افراد می‌شود. در جامعه ما بسیاری از افراد حتی برای کوچکترین مسیرها از خودروی شخصی استفاده می‌کنند.

صالحی تاکید کرد: اغلب افراد در جامعه ما تحرک نداشته و افزایش وزن در بین کودکان نیز رو به گسترش است.

تفریح ایرانی‌ها مصرف فست فود است

این پزشک متخصص عفونی گفت: در جامعه ما استفاده از فست فود بین ایرانی‌ها تفریح محسوب می‌شود و در نهایت مصرف فست فودها جامعه را  مستعد نسبت به ابتلا چاقی، فشارخون و دیابت کرده است.

 او افزود: اغلب افراد بین ساعات صرف ناهار تا شام از فست فود استفاده می‌کنند. در حالی که افراد بعد از مصرف فست فود تحرک نداشته و پس از مصرف شام فوری می‌خوابند، این امر نیز باعث بروز چاقی و عواقب ناشی از آن می‌شود.

چاق‌ها در روزهای کرونایی در خانه بمانند

  این پزشک متخصص  درباره مبتلایان  به کرونا گفت: در روزهای کرونایی باید افراد چاق به عنوان گروه‌های در معرض آسیب حتی‌المقدور از خانه خارج نشوند. به کررات دست‌های خود را بشویند و برای فعالیت‌های ورزشی به پارک‌ها و بوستان‌ها مراجعه کنند نه باشگاه‌های ورزشی.

 صالحی اظهار کرد: باید سبک زندگی را به شکل مناسب تغییر داد و در این روند از وعده‌های متعدد و کم کالری استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز