آزادسازی ۸۱۷ هکتار از اراضی ملی

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۷:۴۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۸۴۳۶
آزادسازی ۸۱۷ هکتار از اراضی ملی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از بازگردانده شدن 817 هکتار از اراضی ملی از دست سودجویان با همکاری دستگاه قضایی به منابع طبیعی خبر داد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسفندیار خزائی با اشاره به اقدامات جدی در راستای صیانت از منابع طبیعی گفت: در نتیجه گشت‌های مداوم یگان حفاظت منابع طبیعی و آرا صادره از محاکم قضائی در سال گذشته 740 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

او اعلام کرد: باتوجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال، برخورد با متصرفین ومتخلفین اراضی منابع طبیعی را به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار داده ایم. 

خزائی با اشاره به اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با سودجویان و دست اندازان به این اراضی، اظهار داشت: تشکیل تیم و اکیپ گشت، مراقبت و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی از جمله این تمهیدات است. 

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان اظهارکرد: خط قرمز منابع طبیعی، خسارت به طبیعت است و با هر گونه تعرض در هر پست و مقامی که باشند برخورد جدی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از انفال و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان، گفت: انتظار داریم سایر دستگاه های مرتبط، مردم و مسئولین نیز با منابع طبیعی همکاری کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است و همه در حفظ این منابع ارزشمند باید مسئولیت پذیر و مشارکت داشته باشند.

خزائی خواستار حساس شدن عموم مردم نسبت به حفظ و نگهداری جنگل ها و مراتع شد و گفت: با تلاش و مامورین منابع طبیعی، نیروی انتظامی مقدار 740 هکتار اراضی منابع طبیعی و اراضی ملی تصرفی با حکم قضائی در سال گذشته از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد و امسال نیز در ماههای فروردین و اردیبهشت 77 هکتار از اراضی تصرفی از ید متصرفین خارج و به بیت المال بازگردانده شده و97  فقره پرونده تخلف در سطح 232 هکتار تشکیل وبه مراجع قضائی ارسال شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز