رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

دگزامتازون شمشیر دولبه در درمان کرونا/افزایش قیمت دارو نخواهیم داشت

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۲۰:۵۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۱۹۹۸۰
دگزامتازون شمشیر دولبه در درمان کرونا/افزایش قیمت دارو نخواهیم داشت
شانه ساز آخرین وضعیت دارویی کشور را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در برنامه انتهای الوند گفت:  استفاده از مواد ضدعفونی کننده از بروز بیماری جلوگیری می کند. 

او تاکید کرد:مردم باید از ماسک استفاده کنند و گرمای هوا را بهانه نکنند. در هفته‌های اول اپیدمی این دارو  استفاده از کورتن و دگزامتازون همچون تیغ دو لبه مطرح شد واما مصرف بی‌رویه آن تاثیرات سو داشته باشد .

این مقام مسئول درباره افزایش قیمت دارو افزود: با توجه به فشار وارده به تولید کنندگان اما سعی شده قیمت ها کمترین نیزان خود قرار بگیرند. در این میان برای اقلام دارویی اوتیسم از ارز ۴٢٠٠خارج شده و بسیاری از اقلام با حفظ کیفیت و با قیمت قبلی به فروش می رسند.

شانه ساز اظهار کرد: افزایش قیمت نخواهیم داشت. و قیمت دارو در کشور ما به شکل قابل ملاحظه‌ای اندک است البته راه صادرات باز است.

به گفته او برخی اقلام به شکل غیر متعارف برای قاچاقچیان عرضه می‌شود و باید با تولید و توزیع کننده برخورد شود.

شانه ساز درباره برچسب اصالت گفت: در داروهای تولید داخل مصرف کننده می‌تواند درباره اصالت کالا اطمینان خاطر داشته باشد این اقدام برای جلوگیری از توزیع داروهای بی کیفت و متفرقه مناسب است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در برخی از داروها وارداتی که در نقل و انتقالات با مشکل مواجه است می‌توان از مصرف بی رویه جلوگیری کرد.

او افزود: در کشور ۶۵سازمان غذا و دارو فعال است قیمت دارو در تمامی نقاط کشور یکسان است و دارای عملکرد مناسب است.

شانه ساز از مردم خواست به فاصله گذاری اجتماعی،ماسک زدن عدم حضور در مجامع عمومی و استفاده از محلول ضد عفونی کننده توجه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز