سخنگوی هلال احمر:

نجات ۲۰ نفر از غرق شدن/امکان ساخت بیمارستان در عمان وجود ندارد/استفاده از ۴ بالگرد برای اطفای حریق جنگل ها

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۰:۳۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۱۳۵۲
نجات ۲۰ نفر از غرق شدن/امکان ساخت بیمارستان در عمان وجود ندارد/استفاده از ۴ بالگرد برای اطفای حریق جنگل ها
سخنگوی جمعیت هلال احمر از نجات جان 20 نفر در عملیات های آبی در سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر در نشست خبری گفت: از ۱۵ خرداد امداد تابستانی را آغاز کردیم، علاوه بر پایگاه‌های ثابت، ۲۵ پست موقت در سراسر کشور مستقر شد. همچنین در حوزه پشتیبانی آتش سوزی، در ۱۴۸ مورد حریق مشارکت داشتیم که ۱۲ مصدوم سرپایی و ۱۸ مورد مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۴ فروند بالگرد هلال احمر و ۲۷ هزار کیلو بار برای پشتیبانی آتش سوزی وارد عمل شده است، گفت: ۱۸۳ نفر از امدادگران در اطفای حریق و پشتیبانی آتش سوزی کمک کردند.

نصیری بیان کرد: برای ارزیابی مناطق و هنگام بروز حوادث از هلی‌کوپتر استفاده می‌کردیم که سرعت و هزینه آن زیاد بود، اما این آمادگی را داریم که در چنین مواقعی دیگر از پهپاد استفاده کنیم که به عنوان یک ظرفیت جدید برای جمعیت هلال احمر کم هزینه، پرسرعت و دقیق است.

او تصریح کرد: به دلیل بروز سیل‌های سال گذشته و زلزله، در بحث لجستیک دچار خسران شده بودیم که نیاز به نوسازی داشتند، تخصیص اعتبار اولیه انجام شده تا بتواتیم تا پایان امسال در بحث لجستیک نوسازی داشته باشیم و ۱۹۰۰ میلیارد نیاز جمعیت هلال احمر برای نوسازی لجستیک است.

نصیری افزود: ۶ هزار و ۷۴۸ عملیات امداد و نجات در ۹۶ روز گذشته داشتیم که به ۷۲ هزار و ۸۹۴ نفر امدادرسانی صورت گرفت، ۳ هزار و ۱۲۵ نفر مصدوم حوادث جوی و ترافیکی و ۳ هزار و ۳۱۷ نفر مصدوم زمینی و هوایی داشتیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه به واسطه کرونا در ۳ ماه گذشته میزان حمل و نقل و سفر‌ها کم شده بود، اما این تعداد امدادرسانی را داشتیم، ادامه داد: در حوزه بین الملل و بشر دوستانه پیگیری‌هایی صورت گرفت و ۵ محموله اقلام بهداشتی را وارد کردیم.

او گفت: در حوزه معاونت آموزش با اتفاق ویژه‌ای روبه رو شدیم، رودخانه‌های فصلی و تالاب‌هایی که خشک شده بودند با بارندگی‌های اخیر مجدد این رودخانه‌ها و تالاب‌ها پر شدند که همین امر باعث شد حادثه غرق شدگی افزایش یابد و درخواست کمک برای نجات افرادی که دچار غرق شدگی شدند افزایش پیدا کرده است، به همین منظور کمپینی راه افتاده است و ۳۲ هزار نفر از چهره‌های کشور برای فرهنگ سازی و تذکر در این موضوع فعال شدند.

نصیری اظهار کرد: ۶۹ مورد عملیات در ۳ ماه گذشته در حوزه غرق شدگی داشتیم و ۲۰ مورد نجات پیدا کردند و ۷ مورد به مراکز درمانی منتقل شدند، البته باید گفت که غریق نجات‌های جمعیت هلال احمر در سواحل حضور دارند، اما این حوادث در مکان‌هایی انفاق افتاده‌اند که خلوت هستند و امکان خدمات رسانی وجود ندارد، لذا از هموطنان می‌خواهیم که از شنا کردن در رودخانه‌ها و تالاب‌ها خودداری کنند.

او افزود: در حوزه آموزش، با همکاری عتبه علویه در نجف اشرف، بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابه ساخته و تجهیز شده که همجوار با فرودگاه نجف در اختیار هلال احمر قرار گرفته است و امیدواریم کرونا کاهش پیدا کند و سفر‌های زیارتی دوباره از سر گرفته شود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: در رابطه با اربعین هلال احمر مقدمات لازم را انجام می‌دهد، اما تصمیم گیری برای برگزار شدن و یا نشدن اربعین با ستاد اربعین کل است، قرار است از این هفته ستاد اربعین در جمعیت هلال احمر راه اندازی شود تا اقدامات اولیه را انجام دهیم.

نصیری درباره ساخت بیمارستان ۲۰۰  تخت خوابی در نجف، بیان کرد: این بیمارستان برای ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به زوار در عراق آماده شده که یک ظرفیت در بحث توریسم درمانی است و با استفاده از توان پزشکان ایرانی در عراق صورت گرفته، جمعیت هلال احمر ۵۰ سال می‌تواند از این بیمارستان بهره برداری کند.

او گفت: سازمان تدارکات اقدامات اولیه برای ورود واکسن آنفولانزا انجام شده است تا داروخانه‌های هلال احمر برای شروع فصل پاییز در واکسن تجهیز باشد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: ۱۲۱ میلیارد تومان رقم مشارکت مردمی در ایام کرونا بوده است که از این رقم برای تهیه بسته‌های معیشتی در مناطق محروم استفاده شده است، اما بعد از ماه مبارک رمضان ۱۱ میلیارد تومان کمک مردمی به حساب جمعیت هلال احمر واریز شده و از هموطنان تشکر می‌کنیم.

نصیری با اشاره به اینکه امسال نیز طرح نذر آب انجام می‌شود، افزود: یکی از موضوعاتی که در حوزه مداخلات سازمان های بشر دوستانه در دنیا و جمعیت هلال احمر ایران انجام می‌شود پیشگیری از خسارت های ناشی از تغییرات اقلیمی است، امسال برنامه‌های جمعیت‌ هلال احمر در دنیا این بود که در این حوزه اقداماتی انجام شود.

او درباره احداث بیمارستان در کشور عمان گفت: ساختمانی که در عمان برای ایجاد بیمارستان خریداری شده بود ساختارش به صورتی بود که امکان راه‌اندازی بیمارستان در آن نبود، حوزه درمان و بین الملل هلال احمر باید هرچه زودتر این موضوع را تعیین تکلیف کند و رئیس جمعیت هلال احمر به جد به دنبال رفع این موضوع است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره توزیع بسته‌های معیشتی، گفت: ۲۲۰ هزار بسته توزیع شده، اما تعهد ما ۲۵۰ هزار بسته بوده است و همچنان موضوع حمایت در حوزه بسته معیشتی را داریم.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز