اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت مقابله با حریق در خراسان رضوی

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۷:۵۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۱۷۰۴
اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت مقابله با حریق در خراسان رضوی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا صحرائی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در مکان‌های مختلف استان افزود: بارش بسیار مطلوب در استان که حتی مناطق گرمسیر هم بارندگی بسیار اندکی را تجربه کرد، باعث رشد گیاهان و پوشش مناسب گیاهی کل اراضی ملی حتی در شهرستان‌هایی مثل خواف شده است.

او ادامه داد: بی‌توجهی تعدادی طبیعت‌گرد در رفتار نادرست با طبیعت متأسفانه به افزایش سطوح حریق منجر شده است.

صحرائی گفت: اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با حریق و تهیه و تجهیز لازم و همچنین صدور دستورالعمل لازم پیرامون جذب دیده‌بانان پیشگیری از حریق با عقد قرارداد با نیرو‌های بسیجی و بومی مناطق بحرانی و نیمه‌بحرانی از جمله اقدامات بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی درباره اقدامات سازمان برای افزایش فضای سبز و حفظ پوشش جنگلی استان بیان کرد: باتوجه‌به پیش‌بینی برنامه‌های بلندمدت اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری، در صورت تحقق اعتبارات ملی و استانی در قالب طرح‌های ملی و استانی شامل طرح‌های صیانت از جنگل‌ها، صندوق توسعه ملی، مدیریت منابع جنگلی، جنگل‌کاری و توسعه پارک‌ها و فضای سبز، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در دستورکار است.

صحرائی اضافه کرد: با عملیات‌های نهال‌کاری ۲۱۰۰ هکتار از محل اعتبارات ملی و ۵۰۰ هکتار نهال‌کاری از محل اعتبارات استانی و توسعه پارک‌های جنگلی استان در قالب طرح‌های گردشگری و همچنین با بازنگری در طرح‌های قدیمی پارک‌ها و اقتصادی‌کردن طرح‌ها، مدیریت ۸ پارک در آینده به بخش خصوصی و شهرداری‌ها واگذار خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: با رسیدگی بیشتر و اعتبارات بهتر شرایط گسترش و بهینه‌سازی فضای سبز موجود در این پارک‌ها فراهم می‌شود.

صحرائی در ادامه با اشاره به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در بعضی مناطق استان تصریح کرد: حوزه عمل و مسئولیت اداره کل منابع طبیعی در خارج از محدوده حریم شهر‌ها و روستاهاست که اراضی انفال یا ملی اطلاق می‌شود. در این حوزه عمل ساخت‌وساز انجام نمی‌شود و اگر هم تصرفی اتفاق می‌افتد، به‌صورت شخم و شیار و گسترش فعالیت‌های کشاورزی است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد: در همین راستا اقداماتی برای پیشگیری از تخریب، تصرف و اعمال تبصره زیر ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در دستور کار است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز