کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی با وعده پرداخت وام بدون ضامن

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۳:۳۵:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۴۲۹۰
کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی با وعده پرداخت وام بدون ضامن
رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که با وعده وام بدون ضامن کلاهبرداری می کرد ، خبر داد و گفت: دستگیری 2 همدست متهم در دستور کار ماموران قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، اظهار داشت: بیست و سوم فروردین ماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری از بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی تخصصی و کشف موضوع به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

او بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی اظهار داشت، برای رفع مشکل مالی نیاز به دریافت و بهره مندی از تسهیلات وام را داشتم که در روزنامه با آگهی اعطای وام بدون ضامن در قبال سند مالکیت و خودرو توسط شرکتی در غرب تهران برخورد کردم.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی اظهار داشت، زمانی که به شرکت مراجعه کردم 2 مرد به نام های "مجید" و "امیر" که مسئولیتی نیز در آن شرکت داشتند آشنا و به من گفتند در صورت ارائه سند مالکیت به عنوان ضمانت به شخصی که سرمایه دار ماست، قادرند وام با میزان ارزش ملک ارائه دهند . من هم چون نیاز مالی داشتم مدارک متعلق به ملک مسکونی ام در حوالی بازار به ارزش 20 میلیارد ریال را به شرکت تحویل دادم و وکالتنامه ای به فردی به نام علی 30 ساله که شرکت معرفی کرده بود، تنظیم کردم. بعد از تنظیم وکالتنامه علی نیز دو فقره چک بانکی به میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال در وجه من صادرکرد و بعد از مدتی متوجه شدم متهمان با همدستی یکدیگر ملک بنده را به نام خودشان صلح و قصد فروش آن را دارند.

سرهنگ اختیاری با بیان اینکه بلافاصله مخفیگاه علی شناسایی و دستور دستگیری متهم اخذ شد، گفت: در شاخه دیگری از عملیات پلیسی دستور توقیف ملک از طریق مراجع قضائی اخد و کارآگاهان موفق شدند علی را هنگام فروش ملک در دفترخانه ای واقع در غرب تهران شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: با انتقال علی به پلیس آگاهی وی اظهار داشت با همدستی دو تن از همدستانش به نام های "مجید" و "امیر" دفتری را در غرب تهران اجاره کردیم و آگهی پرداخت وام در روزنامه ثبت کردیم و قصد داشتیم که سندهای مالکیت افرادی که به ما مراجعه می کنند با وکالتنامه به نام خودمان منتقل و سپس در فرصت مناسب آن را بفروشیم.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی در پایان گفت : با تلاش کارآگاهان قبل از فروش ملک، متهم اصلی پرونده دستگیر و از انتقال ملک شاکی جلوگیری شد. و با دستور قضائی متهم در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی برای کشف جرایم احتمالی و همدستان متهم قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز