وزیر بهداشت و درمان:

مردم بیماری کرونا را جدی بگیرید/ حتما ماسک بزنید/ فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود/ ۶ استان در وضعیت بحرانی کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۱:۴۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۵۸۹۵
مردم بیماری کرونا را جدی بگیرید/ حتما ماسک بزنید/ فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود/ ۶ استان در وضعیت بحرانی کرونا
سعید نمکی به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان گفت: ما با یک ویروس ناشناخته، کشتی می‌گیریم  و هر لحظه ممکن است  این بیماری ما را خاک کنند.

 به گفته او متاسفانه عده زیادی حرف‌های من و  همکارانم را گوش نکردند. همین طرز فکر باعث شد تا در  آذربایجان غربی، خوزستان، گیلان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر  تعداد قابل توجهی از هموطنان درگیر  این بیماری شوند.

 وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: در این ایام برخی عروسی برگزار کردند که این عروسی‌ها به عزا تبدیل شد.

 نمکی سفر در روزهای کرونایی را به بمب بیماری تشبیه کرد و افزود: نمی‌توانم این بار سنگین که همکارانم با خود تحمل می‌کنند را فراموش کنم ،  چون برخی  افراد در تیم درمان  را به دلیل کرونا از دست داده‌ایم.

او افزود: به هر حال روزهای سختی بر ما گذشت است و امروز در هرمزگان و سیستان و بلوچستان و بوشهر به وضعیت مطلوب رسیده‌ایم. باز هم از مردم تقاضا می‌شود که زدن ماسک را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم مصونیت در برابر این بیماری جدی بگیرند.

به گفته وزیر بهداشت و درمان، کرونا یکی از مرموزترین ویروس‌های ناشناخته جهان است.  زدن ماسک با رعایت فاصله گذاری مصونیت موثری در برابر بیماری خواهد بود.

نمکی با بیان اینکه خانوارهای کم بضاعت در تهیه ماسک دچار مشکل هستند، گفت: خانواده ها می توانند از ماسک های معمولی  استفاده کنند و از طریق رسانه ها نحوه تهیه ماسک را بیاموزند و تا حدی خود را از شر این بیماری مصون نگه دارند.

 به گفته او اینکه ناوگان حمل ونقل شهری را تقویت کنیم نیز بحث جداگانه ای است مردم باید فاصله گذاری جدی گرفته و به جز مواقع ضروری از سفر بپرهیزند.

نمکی افزود: اگر مهمانی برویم ویروس منتقل می‌شود، کسبه برای پروتکل ها باید بدانند اگر بیماری شدت یابد دیگر کسب و کارشان رونق نخواهد داشت برای مثال اگر رستوران‌ها  باز باشد هم مشتری ندارند. همچنین حتی اگر گردشگری را تقویت کنیم اما بیماری گسترش یابد باز هم استقبال نمی‌شود.

او در پایان گفت: امید است مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی این ویروس و عواقب آن را جدی بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز