رییس دانشگاه آزاد:

آزمون جامع به صورت حضوری برگزار می شود/ ۸۶ درصد بودجه دانشگاه آزاد از شهریه ها تامین می‌شود/ بدهی ۲ هزار میلیاردی بنیاد شهید به دانشگاه

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۶:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۶۵۳
آزمون جامع به صورت حضوری برگزار می شود/ ۸۶ درصد بودجه دانشگاه آزاد از شهریه ها تامین می‌شود/ بدهی ۲ هزار میلیاردی بنیاد شهید به دانشگاه
محمدمهدی طهرانچی به تشریح وضعیت دانشگاه آزاد در دوره کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جریان امضای تفاهم نامه با شورای عالی استان ها گفت: پس از انقلاب اسلامی دانشگاه تغییر ماهیت داد و به دامن جامعه بازگشت. هر سال ۶ میلیون فارغ التحصیل مختص به دانشگاه آزاد است و این نشان می‌دهد که مردم معتقدند با استفاده از آموزش، آینده تضمین می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: همراه با کیفیت باید کارآمدی را به آموزش عالی برگردانیم. علت عدم اشتغال فارع التحصیلان عدم توجه به کارآمدی است. شغل کسی که به سوی رشته پزشکی می‌رود، تضمین است به همین دلیل از ۲۵۰ هزار صندلی فنی مهندسی، فقط حدود ۱۶۰ هزار صندلی مشتری دارد. در دانشگاه آزاد تحول در آموزش یک ضرورت است.

طهرانچی گفت: نسبت پایان نامه‌های مربوط به شهرداری در دانشگاه ۲۰ مورد و تحقیقات مربوط به مجلس ۱۰۰ مورد است که حدودا هیچ است. هدف از انعقاد این تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و شورای عالی استان‌ها، ارتقا دانش شورا‌های روستا، بخش، محل و شهرستان است.

او با گلایه از برخی نهادها افزود: ۸۶ درصد بودجه دانشگاه آزاد از شهریه ها تامین می‌شود. بنیاد شهید به دانشگاه آزاد ۲ هزار میلیارد بدهکار است که هنوز پرداخت نشده است. طبق برآوردها این دانشگاه از شیوع کرونا  بالغ بر یک هزار میلیارد آسیب دیده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: آموزش تخصصی به شیوه کنونی مورد نیاز مردم نیست به همین دلیل دو تغییر رویکرد داشته ایم ابتدا اینکه آموزش را کاربردی کنیم. کلیه رشته‌های کشاورزی در کشور ما بدون کنکور است زیرا اگر به هر دکتری کشاورزی، یک هزار هکتار زمین هم بدهیم، بعد از یک سال در این زمین هیچ اتفاقی نمی‌افتد، چون هر دانشجوی کشاورزی به یک قسمت آشنا است. اقدام دوم تاسیس مدارس عالی مهارتی بود که در حال حاضر آغاز شده است.

طهرانچی افزود: یکی از آفت‌های دانشگاه آزاد این بود که در هر شهر یک واحد با ۳ رشته تاسیس می‌کرد که برای حل این بحران، ایجاد رشته متناسب با وضعیت هر شهر را شروع کردیم.

این استاد دانشگاه درباره درخواست داوطلبان دکتری برای لغو آزمون دکتری بیان کرد: ظرفیت کشور برای دکتری ۲۰ هزار نفر است که ۱۰ هزار دانشجو توسط دانشگاه آزاد و باقی، توسط وزارت علوم جذب می‌شوند. با این وجود در هر دوره در یک مرحله ۱۹ هزار و در یک مرحله ۲۴ هزار دانشجوی دکتری فقط به صرف ثبت نام در دانشگاه آزاد جذب شدند.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان گفت: در حال حاضر این موج به مرحله آزمون جامع رسیده است. برای صیانت از ارزش مقطع دکتری ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آزمون جامع را به صورت حضوری  برگزار می‌کنیم.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز