برنامه های تابستانی از ۲۱ تیر آغاز می شود

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۱۲:۰۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۷۱۵۸
برنامه های تابستانی از ۲۱ تیر آغاز می شود
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد که برنامه‌های تابستانی ۷ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه از فردا شنبه ۲۱ تیر۹۹ آغاز می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان اظهار کرد: در بستر شبکه شاد ظرفیتی ایجاد شده که همه مدارس در صورتی که متقاضی داشته باشند، بتوانند به نوعی به پایگاه اوقات فراغت مجازی تبدیل شوند.

او با یادآوری اینکه در هر استان یک پایگاه اوقات فراغت پشتیبان برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از زمانی که برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان آغاز شود، در ابتدا و پایان هر هفته هشت محتوا، یعنی ۱۶ محتوا در هر هفته تولید می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین گفت: کل اوقات فراغت دانش‌آموزان ۶ هفته است، از این‌رو فایل‌هایی با محتواهای مناسب برای آنها در شبکه شاد بارگزاری می‌شود.

حسینی ادامه داد: در مناطقی که وضعیت شیوع ویروس کرونا بهتر باشد، برنامه‌های اوقات فراغت حضوری هم در حوزه‌های هنری، دینی، ورزشی در رشته‌های مختلف در این پایگاه‌ها فعال می‌شود.

او تصریح کرد: دانش‌آموزان استثنایی در ایام تابستان علاوه‌بر بهره‌مندی از این امکانات با ثبت‌نام در سامانه همگام می‌توانند از خدمات اوقات فراغت مدارس نیز استفاده کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: همه برنامه‌های تلویزیونی که اکنون از صدا و سیما پخش می‌شود، دانش‌آموزان استثنایی به جز ناشنوایان هم می‌توانند استفاده کنند، اما بخشی از دانش‌آموزان استثنایی که ناشنوا هستند، بدون زبان اشاره یا زیرنویس نمی‌توانند از این برنامه‌ها استفاده لازم را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز