معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

۴۰۰ هزار خانوار از دستاوردهای رزمایش همت جوانانه، کمک مومنانه بهرمند شدند/ کرونا مقوله فرزند آوری را مختل کرد/ شاهد خرید و فروش وام ازدواج در فضای مجازی هستیم/ درخواست همکاری از دستگاه قضایی برای برخورد با مشاورنماها

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۲:۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۷۴۸۷
۴۰۰ هزار خانوار از دستاوردهای رزمایش همت جوانانه، کمک مومنانه بهرمند شدند/ کرونا مقوله فرزند آوری را مختل کرد/ شاهد خرید و فروش وام ازدواج در فضای مجازی هستیم/ درخواست همکاری از دستگاه قضایی برای برخورد با مشاورنماها
هفتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون ورزش و جوانان در نشست ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ضمن اشاره به درگیری کل کشور با کرونا و تشکر از  فعالیت سمن های جوان در این عرصه گفت: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون تشکل‌های جوان، اقلام بهداشتی تولید کردند و همچنین برخی اقلام در میان مردم در حاشیه شهرها توزیع شده است.

او افزود: تولیدات فرهنگی و در خانه بمانیم در ایام قرنطینه با مسابقات خانوادگی ،گرفتن عکس و ... مدنظر قرار گرفت.

تندگویان بیان کرد: برای کاهش صدمات کرونا 400 دفتر مشاوره فعال بودند. همچنین در استان ایلام، اپلیکیشنی در زمینه توزیع اقلام حمایتی طراحی شد.

این مقام مسئول افزود: با پیام رهبری در کشور رزمایش کمک مومنانه از ماه رمضان راه اندازی شده و خدمات رسانی همچنان ادامه دارد.

به گفته او در ماه مبارک رمضان 400 هزار خانوار از رزمایش همت جوانانه، کمک مومنانه بهرمند شدند. همچنین مجمع خیرین در حوزه ازدواج که در سال گذشته راه اندازی شد بالای ۸۰میلیارد تومان برای این رزمایش هزینه کردند.

تندگویان ضمن ارزیابی چالش‌های کرونا در کشور افزود: در این ایام ازدواج دچار چالش شده است. از تمامی نهادها خواسته می شود چالش ازدواج را برطرف کنند چون به دلیل شیوع کرونا شروع زندگی ها لغو شده است و ما از عدم تشکیل این زندگی ها نگران هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کرونا مقوله فرزند آوری را مختل کرده است، بیان کرد: این مقوله شکاف نسلی را به دنبال دارد و این شکاف نسلی رادر ۱۵سال آینده شاهد خواهیم بود. در این زمینه خیرین هم وارد عمل شده اند.

تندگویان گفت: باید برای مردم امنیت خاطر ایجاد کرد و این فرهنگ را به وجود آورد که بدون دردسر و هزینه های هنگفت مراسم هم می توان زندگی مشترک را آغاز کرد.

او تصریح کرد: عدم شکل گیری زندگی در ایام کرونا مسئله جدی است و باید نهادها در این باره وارد عمل شوند.

تندگویان درباره ارائه وام ازدواج اظهار کرد: در سال 96 مبلغ وام ازدواج به 100 میلیون تومان افزایش یافت و در دو و سه سال اخیر وام ازدواج بدون معطلی پرداخت شده است.

او با اشاره به حواشی وام ازدواج گفت: در این شرایط شاهد متقاضیان زیر۱۸سال بودیم. این در حالی است که بالای دو سوم دریافت کنندگان وام دختر بودند. از سوی دیگر برخی از متقاضیان افراد بالای۵۰ سال بودند.هرچند درخواست کنندگان در سنین ۱۸تا۴۵ سال کاهش یافته است. اما در سایت ها شاهد خرید و فروش وام ازدواج هستیم.

معاون ورزش و جوانان ادامه داد: از سوی دیگر شاهد افزایش طلاق در ازدواج های زیر یکسال هستیم  که در این زمینه دولت به ارائه پروتکل پرداخت و امیدواریم دستورالعمل ها شکل بگیرد.

او درباره مجمع ملی جوانان تاکیدکرد: مجمع ملی جوانان داری مجوزی از وزارت کشور است و در دوسال گذشته انتخابات برگزارشده است و هم اکنون تشکل های جوانان می توانند مورد تایید باشند و در تمامی اقدامات به فعالیت بپردازند.این تشکل ها اقداماتشان رسمی بوده و برای نهاد دولتی هیچ مانعی برای همکاری با تشکل های جوانان وجود ندارد.

تندگویان با اشاره به هفته ازدواج گفت: شعار امسال استفاده از ظرفیت خیرین است. نهادها با یکدیگر در زمینه خدمات رسانی هماهنگ نیستند. این مقوله نیازمند ایجاد یک سامانه کشوری است.

به گفته او مشاورنماها در فضای مجازی فعالیت می کنند که از دستگاه قضا انتظار همکاری داریم تا از فعالیت این گروه جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز