معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

تاکنون در زمینه میزان ابتلای کودکان کار و خیابان به کرونا شیوع‌شناسی نشده است/ کاهش ۲۰ درصدی استقبال از مهدهای کودک

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۰۹:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۸۹۱
تاکنون در زمینه میزان ابتلای کودکان کار و خیابان به کرونا شیوع‌شناسی نشده است/ کاهش ۲۰ درصدی استقبال از مهدهای کودک
حبیب‌الله مسعودی فرید به تشریح آخرین وضعیت کودکان کار و خیابان و استقبال از مهدهای کودک در ایام کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، درباره اقدامات انجام شده برای کودکان کار و خیابان در ایام کرونا گفت: با شیوع کرونا از سوی سازمان‌های مردم نهاد و اورژانس کشور آموزش کودکان کار و خیابان در دستور کار قرار گرفتند در این اقدام دستکش، ماسک، محلول ضد عفونی کننده و مایع دستشویی به همراه نحوه آموزش چگونگی مصونیت در برابر این بیماری به کودکان آموزش داده شد.

 او افزود: در برخی از نقاط همچون حاشیه شهرها اورژانس اجتماعی به در خانه این کودکان رفته و بسته‌های بهداشتی به همراه آموزش چگونگی بکارگیری آن در اختیار این افراد قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: حدود  صدهزار بسته بهداشتی در کل کشور برای کودکان کار و خیابان توزیع شده که بیش از یک سوم آن در تهران بود. همچنین باورهای نادرست در بین این کودکان و مردم وجود داشت که کارشناسان امر به آموزش نحوه صحیح مقابله با این ویروس پرداختند. برای مثال در ابتدای شیوع این بیماری برخی بر این باور بودند که کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند. 

کودکان کار و خیابان در صورت مشاهده علائم کرونا با اورژانس تماس بگیرند

مسعودی فرید با بیان اینکه موضوع کودکان کار و خیابان یک مشکل اساسی است، گفت: آموزش‌های لازم به این کودکان داده شده تا با مشاهده علائم بیماری کرونا با اورژانس تماس گرفته و در روند درمان قرار بگیرند. آمار و ارقام کودکان کار و خیابان جزو فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان است و تاکنون شیوع شناسی هم در این باره انجام نشده است. 

استقبال مردم از مهدهای کودک کاهش یافته است

این مقام مسئول درباره استقبال مردم بعد از بازگشایی مهدهای کودک طی ماه‌های اخیر اظهار کرد: استقبال از مهدهای کودک همچون مدارس، رستوران‌ها و دیگر اماکن کاهش پیدا کرده است. 

به گفته او در مناطق قرمز، سفید و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحوی تنظیم شده که در موقع تحویل و بازگشت کودکان در مهدهای کودک تجمع ایجاد نشود. همچنین ورود خانواده‌ها به مهد ممنوع شده است.

مسعودی فرید افزود: هم اکنون استقبال از مهدهای کودک به 20 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر هر ساله در فصل تابستان جمعیت مهدهای کودک کاهش پیدا می‌کند. با توجه به مقوله دورکاری خانواده‌ها نگهداری کودک در خانه را ترجیح می‌دهند. 

او درباره برنامه‌های سازمان بهزیستی در شرایط تشدید کرونا گفت:  دولت مدیریت امر را در زمینه کرونا به استان‌ها واگذار کرده است. برای مثال در هفته گذشته استاندار آذربایجان برخی ادارات را تعطیل کرد. در حالی که مهدهای کودک در کرونا با مشکلات اقتصادی متعدد مواجه هستند. 

مسعودی فرید تاکید کرد: در کسب و کارهای اقتصادی باید سلامت و معیشت مردم مدنظر قرار بگیرد. این امر معضل جدید به دنبال داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز